-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri kapsamında yasal zorunlulukları eksiksiz bir biçimde karşılayan çözümler üretiyoruz.
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi müşterilerimizin vergi risklerini yönetmesine yönelik vergi danışmanlığı hizmeti yol haritası sunuyoruz.
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak kurumsal müşterilerimize vermiş olduğumuz vergi planlaması hizmetiyle de rakiplerimiz karşısında fark yaratıyoruz.
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetimizle kurumsal müşterilerimizin finansal yapısını güçlendiriyoruz. İhracatta kdv iadesi, tevkifatlı kdv iadesinde müşterilerimize yardımcı oluyoruz.
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi eğitimi ve sirküler sayesinde, kurumsal müşterilerimiz yasa ve yönetmelikler içerisinde kaybolmadan doğru ve kolay bilgiye kolayca ulaşabilmektedir.
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi kurumsal müşterilere yönelik vermiş olduğumuz diğer vergi hizmetleri ise web sitemizde bulunmaktadır.
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Grant Thornton Türkiye Ar-Ge Kanunu kapsamında müşterilerine bilim, sanayi ve teknoloji alanında Ar-Ge/Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı vermektedir.
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununu, fikirlerinin ya da projelerinin geliştirilmesi maksadıyla danışmanlık ve mentörlük yapılmasıdır.
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
İç denetim, risk yönetim, iç kontrol ve yönetim süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacına yönelik sistemli ve disiplinli bir yaklaşım getiriyoruz.
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Rekabetin her geçen gün daha çok arttığı günümüzde belirlenen hedeflere ulaşabilmek için Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi aşamaları önemli hale gelmiştir.
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Grant Thornton Türkiye, ülkemizde ciddi sayıda faaliyet gösteren aile işletmelerinin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılabilmesinde yol arkadaşı oluyor.
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka stratejisi geliştirme, uluslararası pazarlama yönetimi ile pazardaki fırsatları ortaya çıkarabiliriz ve pazardaki diğer fırsatları kaçırmamanızı sağlıyoruz.
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş süreçleri analizi ve yapılandırma hizmetlerini, şirketlerimiz tarafında hayata geçirilmesi planlanan projelerde Grant Thornton Türkiye olarak hizmet sunuyoruz.
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Şirketleri desteklemek üzere uygulamaya konulan AR-GE ve tasarım merkezleri ile devletimiz şirketlerimize, üreticilerimize ve KOBİ’lere destek sağlamaktadır.
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Ülkedeki makro ekonomik veriler o ülkede faaliyet gösteren şirketleri ve kuruluşları doğrudan etkiler. Şirket ve kuruluşların bu verilere göre planlama yapması ve bir B Planı oluşturmaları gerekir. Böylece makro ekonomik göstergelerin doğuracağı risk ve fırsatlar daha önceden tahmin edilecektir.
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ekonomik kalkınma, ekonomik büyümenin ötesinde olumlu bir etkiye sahip olabilir: bireylere kişisel düzeyde ve toplum içinde beklentiler sunan üretken ve nezih çalışma ortamlarını teşvik edebilir, sağladığı hizmetlerini ve refahı artırabilir, daha iyi eğitime imkân verebilir ve böylece yoksulluğun kısır döngüsünü kırabilir.
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Konsolidasyonun önem kazandığı günümüzde sektörlerin gidişatına yön veren şirket birleşme ve satın alma işlemleri ülkemizde yaygınlaşmıştır.
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Şirketlerin kurumsal yönetimi, kurumsal finansman, yatırımcı ilişkilerinin planlarını esas alarak kaynak ve yeniden yapılanma ihtiyacının tespitine yönelik hizmet veriyoruz.
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Grant Thornton markasının genel muhasebe ve bordrolama hizmetleri alanındaki yüksek itibarından güç alarak Türkiye pazarındaki güçlü konumumuzu pekiştiriyoruz.
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Kurumsal müşterilerimize sunmuş olduğumuz maliyet ve yönetim muhasebesi hizmetleriyle müşterilerimizin maliyetlerini yönetmesinde yol gösterici oluyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
Gümrük başmüfettişi ve gümrük tandanslı ekibimizle AEO ve YYS dosyanızı gümrük tekniği ile hazırlayarak, YYS başvuru sürecinden belgenizin teslimine kadar süreci yönetiyoruz.
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak, dahilde işleme izin belgesi, risk analizi denetimi,yatırım teşvik belgelerinin revize edilmesi ve kapatılması işlemlerini yönetiyoruz.
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Navlun iade başvurusu, gümrük vergisi iade başvurusu, yeşil pasaport başvurusu, teminat analizi, dış ticaret maliyet analizi yapılması gibi bir çok hizmeti veriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Ekibimizle sizin yerinize dış ticaret uzman ve yöneticileriyle görüşerek en uygun adayları işe almanızın yanında, gerekli eğitimler vererek süreci denetliyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Grant Thornton Türkiye olarak uzman ekibimizle yolsuzluk denetimi ile olası istismarları engelliyoruz. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Uyuşmazlıkların çözümüne yönelik inceleme yapmanın yanı sıra savunma ve/veya itiraz dilekçelerinin hazırlanmasını bilirkişilerden oluşan ekibimizle gerçekleştiriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak dış ticaret eğitimleri kapsamında,"Incoterms 2020 teslim şekilleri,İhracat mevzuatı ve uygulamaları" gibi bir çok eğitim veriyoruz.
-
Bilgi Teknolojileri Uyum ve Denetim Hizmetleri
BT sistemlerinin regülasyonlara, sektörel gerekliliklere ve uluslararası standartlara uyumunun bağımsız olarak değerlendirilip raporlandığı, gerektiğinde kuruma özel geliştirme önerilerinin sunulduğu denetim faaliyetleridir.
-
Bilgi Güvenliği Danışmanlığı
Kurumsal bilgi varlıklarının yetkisiz erişim, kayıp ve bozulmaya karşı korunmasını ve düzenleyici gerekliliklere uyumu sağlamak amacıyla, ISO/IEC 27001 başta olmak üzere uluslararası standartlara uygun bilgi güvenliği yönetim sistemlerinin kurulması, veri koruma regülasyonlarına uyum ve farkındalık çalışmalarını içeren danışmanlık faaliyetleridir.
-
İş Sürekliliği ve Kriz Yönetimi Hizmetleri
Kurumsal operasyonların sürdürülebilirliğini sağlamak ve kriz dönemlerinde dayanıklılığı ölçmek amacıyla, hizmet kesintileri, doğal afetler, siber saldırılar ve operasyonel aksaklıklara karşı hazırlık seviyesini artıran; dokümantasyonun ötesinde, kurumun tamamına entegre edilen, test edilen ve sürekli geliştirilen kapsamlı iş sürekliliği ve kriz yönetimi yaklaşımlarını içeren faaliyetlerdir.
-
Siber Güvenlik Hizmetleri
Tehdit ortamının dinamik yapısına uyum sağlayarak kurumsal varlıkları çok katmanlı savunma prensibiyle koruyan, siber risklerin tespit edilmesi, bu risklere karşı hazırlık yapılması ve olaylara etkin müdahale edilebilmesi için stratejik planlamadan operatif testlere, olay müdahale senaryolarından tedarikçi risk analizlerine kadar uzanan kapsamlı faaliyetlerdir.
22 Ocak 2022 tarihli ve 31727 sayılı Resmî Gazete’ de 7351 sayılı “Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” yayımlandı.
Buna göre;
1) İhracatçılara ve Sanayi Sicil Belgesini Haiz ve Fiilen Üretim Faaliyetiyle İştigal Eden Kurumlara Kurumlar Vergisi Oranının 1 Puan İndirimli Uygulanması
Bilindiği üzere, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 32 inci maddesinde kurumlar vergisi oranı yüzde 20 olarak düzenlenmişti.
2021/32 sayılı sirkülerimizde detaylı açıklandığı üzere, 22 Nisan 2021 tarihli ve 31462 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 7316 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 11 inci Maddesi ile 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’na eklenen Geçici 13 üncü madde ile, yüzde 20 olan kurumlar vergisi oranı 2021 yılı kurum kazançları için yüzde 25, 2022 yılı kurum kazançları için ise yüzde 23 oranında uygulanacağı hüküm altına alınmıştı.
Söz konusu Kanun’un 15 inci maddesi ile birlikte, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 32 inci maddesine eklenen fıkralar aşağıda belirtilmiştir:
- 7 inci fıkra ile ihracat yapan kurumların münhasıran ihracattan elde ettikleri kazançlarına kurumlar vergisi oranının 1 puan indirimli uygulanması,
- 8 inci fıkra ile sanayi sicil belgesini haiz ve fiilen üretim faaliyetiyle iştigal eden kurumların münhasıran üretim faaliyetinden elde ettiği kazançlarına kurumlar vergisi oranının 1 puan indirimli uygulanması, (Bu kazançların ihracata isabet eden kısmı için 7 inci fıkra hükmüne göre ayrıca indirim uygulanmayacaktır.)
- 9 uncu fıkrası ile 7 inci ve 8 inci fıkralardaki indirimli oranların, Kurumlar Vergisi Kanun’unun 32 inci maddesi kapsamındaki diğer indirimler uygulandıktan sonraki kurumlar vergisi oranı üzerine uygulanacağı
düzenlenmiştir.
Bahsi geçen düzenleme; 01 Ocak 2022 tarihinden, özel hesap dönemine tabi olan mükelleflerde 2022 takvim yılında başlayan özel hesap döneminin başından itibaren elde edilen kazançlara uygulanmak üzere 22 Ocak 2022 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
2) Girişim sermayesi dışındaki diğer yatırım fonlarından elde edilen kâr paylarına istisna getirilmesi
Bilindiği üzere, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 5 inci maddesinin 1 inci fıkrasının (a) bendinde iştirak kazançları istisnası düzenlenmiş idi. İlgili düzenlemeye göre,
- Tam mükellefiyete tabi başka bir kurumun sermayesine katılımlarından elde ettikleri kazançlar
- Tam mükellefiyete tabi başka bir kurumun kârına katılma imkânı veren kurucu senetleri ile diğer intifa senetlerinden elde ettikleri kâr payları
- Tam mükellefiyete tabi girişim sermayesi yatırım fonu katılma payları ile girişim sermayesi yatırım ortaklıklarının hisse senetlerinden elde ettikleri kâr payları
kurumlar vergisinden istisna idi.
İlaveten, tam mükellefiyete tabi girişim sermayesi yatırım fonu katılma payları ile girişim sermayesi yatırım ortaklıklarının hisse senetlerinden elde edilen kar payları hariç olmak üzere, diğer fon ve yatırım ortaklıklarının katılma payları ve hisse senetlerinden elde edilen kâr payları iştirak kazançları istisnasından yararlanamamaktadırlar.
Bahsi geçen Kanun’un 14 üncü maddesi ile 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 5/1-a maddesinde yapılan değişiklikle, girişim sermayesi dışındaki diğer yatırım fonlarından elde edilen kâr paylarına da istisnanın uygulanması sağlanmaktadır. Girişim sermayesi dışındaki diğer yatırım ortaklıklarından elde edilen kâr paylarına ise istisna uygulanmayacaktır. Ayrıca söz konusu istisna, portföyünde yabancı para birimi cinsinden varlık ve altın ile diğer kıymetli madenler ve bunlara dayalı sermaye piyasası araçları bulunan yatırım fonlarından elde edilen iştirak kazançlarına uygulanmayacaktır.
3) Bireysel Emeklilik Sisteminde Yapılması Öngörülen Bazı Değişiklikler
Söz konusu Kanun ile 4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanun’unda katılımcıların hak ve menfaatlerinin korunması amacıyla aşağıda belirtilen değişikliklerin yapılması öngörülmektedir.
- 4 üncü maddesi ile konut alımı, evlilik, eğitim ve benzeri özellik arz eden durumlarda ihtiyaç duyulabilecek tasarrufların bireysel emeklilik sistemi çatısı altında biriktirilerek kullanılabilmesine imkân verilmesi amaçlanmakta ve bu itibarla, bireysel emeklilik sisteminde belirli bir süre bulunmuş katılımcılara kısmen ödeme alma imkânı sağlanmaktadır.
- 6 ncı maddesi ile Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununda katılımcıların hak ve menfaatlerinin korunması adına yüzde 25 oranında Devlet katkısı hesaplamasına tabi olan sözleşmelere Kanun’un yürürlük tarihi itibarıyla Devlet katkısının yüzde 30 olarak uygulanmasına imkân sağlanmaktadır.
- 7 nci maddesi ile talepleri halinde 45 yaş üstü katılımcıların da otomatik katılım sistemine dahil edilmesi amaçlanmaktadır.
- 9 uncu maddesi ile Bireysel emeklilik sistemine ödenen katkı paylarına yönelik yapılan düzenlemenin (Devlet katkısının yüzde 30 olarak uygulanması) halihazırda sistemde yer alan katılımcılara da uygulanmasına imkân sağlanmaktadır.
Söz konusu Kanun’a aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşabilirsiniz.
Saygılarımızla