-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz

Marka, oldukça farklı anlamları içeren, geniş bir terimdir. Markalı bir ürünün, markasız bir ürüne göre üretici ve tüketici açısından avantajları bulunmakla birlikte, firma açısından markalama ve marka algısını koruyup geliştirebilme oldukça önemli bir konudur. Markalı ürünün, tüketici bilinirliğinin ve etkin pazar payının daha fazla olduğu bilinmektedir. Bundan dolayı, bir ürünü tanıtmada ve pazar payını arttırmada en bilinen yol ürünü markalamaktır. Başarılı bir marka ise, rekabet ortamında tüketici/müşteri tarafından değer katılan bir ürün/hizmet olarak algılanmaktadır. Bu bağlamda, özellikle son zamanlarda başarılı bir marka bir bütün olarak düşünülmektedir. Aynı zamanda markalaşmak tüketici/müşteri bağlılığını arttırarak, ekonomik değişkenlerin üstesinden gelebilen geçerli stratejilerin değişmeyen bir parçası haline gelmiştir. Bir ürünün başarılı olup olmamasındaki en belirleyici unsurlardan birisidir. Günümüzde firmalar, pazarda yaşanan yoğun rekabette ayakta kalabilmek için üretim teknolojileri, ürün çeşitliliği, fiyat gibi pazarlama unsurlarının yanında markalaşmaya da çok daha fazla önem vermeleri gerekmektedir. Bu nedenle markalaşmaya gerekli önemi vermeyen firmalar rekabet avantajı elde etme konusunda bir adım geride kalabilirler. Bu bağlamda, 2003 yılında o zamanki Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından ülkemizden uluslararası markaların çıkmasını sağlayacak Turquality programı oluşturulmuştur.
TURQUALITY, ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmaların, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetişim, kurumsallaşma ve markalaşmaları suretiyle küresel rakiplerle rekabet edebilmelerini sağlayacak ve olumlu Türk malı/hizmeti imajının oluşturulmasına katkı sağlayan bir programdır. Bu program vasıtasıyla Türk markalarının oluşturulması ve böylece globalde Türk markalarının rekabet avantajı kazanması hedeflenmiştir.
Şu ana kadar kapsama; mal ihracatı tarafında 361, hizmet ihracatında 66 marka alınmıştır. 2023 yılında uygulamaya geçen E-Turquality kapsamında 35 firmamız bulunmaktadır.
Turquality kapsamındaki markalara devlet tarafından global pazarda söz sahibi olmaları ve Türk marka imajını güçlendirmek amacıyla şirketlere finansal, operasyonel ve kurumsal destekler sağlamaktadır. Program kapsamında firmalara birçok farklı türde destek sunulmaktadır. Bu desteklerden bazıları limitliyken, bazıları limitsizdir.
Turquality altında, farklı programlar ve tebliğler kapsamında çok sayıda destek kalemi bulunmaktadır. Turquality kapsamına alınan firmalara aşağıdaki konularda destekler verilmektedir.
- Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili, marka tescil, yenileme ve koruma
- Tanıtım harcamaları
- Mağaza kiralama
- Mağaza temel kurulum ve dekorasyon giderleri
- Ofis, depo, showroom, satış sonrası servis, raf/reyon kirası
- Franchise dekorasyon/kurulum/ konsept mimari giderleri
- Franchise kira bedeli
- Hedef pazara yönelik danışmanlıklar
- İstihdam desteği
- Pazar araştırması çalışması ve raporları
- Fuar harcamaları
- Depolama hizmeti
- Gelişim yol haritası çalışması
- Kalite/hijyen/çevre/pazara giriş belgeleri, sertifikasyon, eğitim, danışmanlık giderleri
- Reklam, tanıtım ve pazarlama harcamaları
Yukarıda belirtilen desteklere ek olarak, Turquality programında aşağıdaki konularda firmalara danışmanlık hizmetleri verilmektedir:
- Gelişim Yol Haritası / Stratejik İş Planı oluşturulması
- Yönetici Geliştirme Programı
- Kurumsal Altyapıyı Güçlendirecek Danışmanlıklar
Turquality Destek Programına Başvuru Nasıl Yapılır?
Turquality projesine başvuru yapmak için www.turquality.com.tr sayfasını ziyaret etmeniz yeterlidir. Web sitesine girdikten sonra başvuracağınız marka için ön koşulları sağlayıp sağlamadığınızı kontrol edin.
- Aynı internet sitesindeki Turquality Projesi Firma Ön Değerlendirme Seti’ni doldurun.
- Yeterli puanı aldıysanız, evraklarınız ile Turquality Sekreteryasına başvuru yapın.
- Ön değerlendirme sürecinde değerlendirme, görevlendirilen bir danışmanlık firması tarafından yapılacaktır. Grant Thornton bu kapsamda Ticaret Bakanlığının akredite danışmanlık firmalarından birisidir.
- Ön değerlendirme çalışması sonrasında, uygun bulunan firmalar, Turquality veya Marka Programı’na dahil edilir.
Turquality ön inceleme sürecinde firmalar aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilir:
- Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
- Marka Yönetimi ve Marka Performansı
- Tedarik Zinciri Yönetimi
- Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi
- ARGE/Hizmet Geliştirme
- Finansal Performans
- İnsan Kaynakları Yönetimi
- Yönetişim
- Bilgi Sistemleri Yönetimi
- Dijitalleşme