banner image
Vergi Sirküleri

İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterler Hakkında

20.09.2025 tarih ve 33023 no.lu Resmi Gazetede yayımlanan İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ ile Pay Defteri, Genel Kurul Defteri, Yönetim Kurulu Karar defterlerine ilişkin düzenlenmeler yapılmıştır.

  • Pay Defteri ve Genel Kurul Defterlerine ilişkin değişiklikler;
    • İlgili tebliğin 5. Maddesinde “(1) Aşağıda sayılan şirketler bu Tebliğ hükümleri uyarınca pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlüdür:” değişiklik yapılmıştır.
  • İlgili tebliğin 9. Maddesinde “(2) Fiziki olarak defter tutmakta iken elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketler, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren en geç altı ay (eski süre 2 ay) içinde Ek-1’deki örneğe uygun düzenlenen bir kararla birlikte notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırır.” şeklinde değiştirilmiştir.
  • Aynı tebliğe aşağıdaki madde eklenmiştir.

“Yönetim kurulu karar defterinin yeniden fiziki ortamda tutulması

GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu maddenin yürürlük tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler hakkında 5 inci maddenin üçüncü fıkrası uygulanmaz. Bu şirketlerin yönetim kurulu karar defterlerini yeniden fiziki ortamda tutmak istemeleri ve buna ilişkin yönetim kurulu kararını 1/1/2026 tarihine kadar Bakanlığa sunmaları halinde bu defter Sistemde kapatılır ve fiziki defterin açılış onayı Bakanlık tarafından verilen belge üzerine noter tarafından yapılır.”

İlgili tebliğ bültenimizin ekinde yer almaktadır.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/09/20250920-4.htm

 

Saygılarımızla,

Ahmet Cangöz

Ortak | Vergi Bölüm Başkanı

Makale metnini kopyala