-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri kapsamında yasal zorunlulukları eksiksiz bir biçimde karşılayan çözümler üretiyoruz.
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi müşterilerimizin vergi risklerini yönetmesine yönelik vergi danışmanlığı hizmeti yol haritası sunuyoruz.
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak kurumsal müşterilerimize vermiş olduğumuz vergi planlaması hizmetiyle de rakiplerimiz karşısında fark yaratıyoruz.
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetimizle kurumsal müşterilerimizin finansal yapısını güçlendiriyoruz. İhracatta kdv iadesi, tevkifatlı kdv iadesinde müşterilerimize yardımcı oluyoruz.
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi eğitimi ve sirküler sayesinde, kurumsal müşterilerimiz yasa ve yönetmelikler içerisinde kaybolmadan doğru ve kolay bilgiye kolayca ulaşabilmektedir.
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi kurumsal müşterilere yönelik vermiş olduğumuz diğer vergi hizmetleri ise web sitemizde bulunmaktadır.
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Grant Thornton Türkiye Ar-Ge Kanunu kapsamında müşterilerine bilim, sanayi ve teknoloji alanında Ar-Ge/Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı vermektedir.
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununu, fikirlerinin ya da projelerinin geliştirilmesi maksadıyla danışmanlık ve mentörlük yapılmasıdır.
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
İç denetim, risk yönetim, iç kontrol ve yönetim süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacına yönelik sistemli ve disiplinli bir yaklaşım getiriyoruz.
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Rekabetin her geçen gün daha çok arttığı günümüzde belirlenen hedeflere ulaşabilmek için Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi aşamaları önemli hale gelmiştir.
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Grant Thornton Türkiye, ülkemizde ciddi sayıda faaliyet gösteren aile işletmelerinin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılabilmesinde yol arkadaşı oluyor.
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka stratejisi geliştirme, uluslararası pazarlama yönetimi ile pazardaki fırsatları ortaya çıkarabiliriz ve pazardaki diğer fırsatları kaçırmamanızı sağlıyoruz.
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş süreçleri analizi ve yapılandırma hizmetlerini, şirketlerimiz tarafında hayata geçirilmesi planlanan projelerde Grant Thornton Türkiye olarak hizmet sunuyoruz.
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Şirketleri desteklemek üzere uygulamaya konulan AR-GE ve tasarım merkezleri ile devletimiz şirketlerimize, üreticilerimize ve KOBİ’lere destek sağlamaktadır.
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Ülkedeki makro ekonomik veriler o ülkede faaliyet gösteren şirketleri ve kuruluşları doğrudan etkiler. Şirket ve kuruluşların bu verilere göre planlama yapması ve bir B Planı oluşturmaları gerekir. Böylece makro ekonomik göstergelerin doğuracağı risk ve fırsatlar daha önceden tahmin edilecektir.
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ekonomik kalkınma, ekonomik büyümenin ötesinde olumlu bir etkiye sahip olabilir: bireylere kişisel düzeyde ve toplum içinde beklentiler sunan üretken ve nezih çalışma ortamlarını teşvik edebilir, sağladığı hizmetlerini ve refahı artırabilir, daha iyi eğitime imkân verebilir ve böylece yoksulluğun kısır döngüsünü kırabilir.
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Konsolidasyonun önem kazandığı günümüzde sektörlerin gidişatına yön veren şirket birleşme ve satın alma işlemleri ülkemizde yaygınlaşmıştır.
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Şirketlerin kurumsal yönetimi, kurumsal finansman, yatırımcı ilişkilerinin planlarını esas alarak kaynak ve yeniden yapılanma ihtiyacının tespitine yönelik hizmet veriyoruz.
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Grant Thornton markasının genel muhasebe ve bordrolama hizmetleri alanındaki yüksek itibarından güç alarak Türkiye pazarındaki güçlü konumumuzu pekiştiriyoruz.
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Kurumsal müşterilerimize sunmuş olduğumuz maliyet ve yönetim muhasebesi hizmetleriyle müşterilerimizin maliyetlerini yönetmesinde yol gösterici oluyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
Gümrük başmüfettişi ve gümrük tandanslı ekibimizle AEO ve YYS dosyanızı gümrük tekniği ile hazırlayarak, YYS başvuru sürecinden belgenizin teslimine kadar süreci yönetiyoruz.
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak, dahilde işleme izin belgesi, risk analizi denetimi,yatırım teşvik belgelerinin revize edilmesi ve kapatılması işlemlerini yönetiyoruz.
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Navlun iade başvurusu, gümrük vergisi iade başvurusu, yeşil pasaport başvurusu, teminat analizi, dış ticaret maliyet analizi yapılması gibi bir çok hizmeti veriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Ekibimizle sizin yerinize dış ticaret uzman ve yöneticileriyle görüşerek en uygun adayları işe almanızın yanında, gerekli eğitimler vererek süreci denetliyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Grant Thornton Türkiye olarak uzman ekibimizle yolsuzluk denetimi ile olası istismarları engelliyoruz. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Uyuşmazlıkların çözümüne yönelik inceleme yapmanın yanı sıra savunma ve/veya itiraz dilekçelerinin hazırlanmasını bilirkişilerden oluşan ekibimizle gerçekleştiriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak dış ticaret eğitimleri kapsamında,"Incoterms 2020 teslim şekilleri,İhracat mevzuatı ve uygulamaları" gibi bir çok eğitim veriyoruz.
-
Bilgi Teknolojileri Uyum ve Denetim Hizmetleri
BT sistemlerinin regülasyonlara, sektörel gerekliliklere ve uluslararası standartlara uyumunun bağımsız olarak değerlendirilip raporlandığı, gerektiğinde kuruma özel geliştirme önerilerinin sunulduğu denetim faaliyetleridir.
-
Bilgi Güvenliği Danışmanlığı
Kurumsal bilgi varlıklarının yetkisiz erişim, kayıp ve bozulmaya karşı korunmasını ve düzenleyici gerekliliklere uyumu sağlamak amacıyla, ISO/IEC 27001 başta olmak üzere uluslararası standartlara uygun bilgi güvenliği yönetim sistemlerinin kurulması, veri koruma regülasyonlarına uyum ve farkındalık çalışmalarını içeren danışmanlık faaliyetleridir.
-
İş Sürekliliği ve Kriz Yönetimi Hizmetleri
Kurumsal operasyonların sürdürülebilirliğini sağlamak ve kriz dönemlerinde dayanıklılığı ölçmek amacıyla, hizmet kesintileri, doğal afetler, siber saldırılar ve operasyonel aksaklıklara karşı hazırlık seviyesini artıran; dokümantasyonun ötesinde, kurumun tamamına entegre edilen, test edilen ve sürekli geliştirilen kapsamlı iş sürekliliği ve kriz yönetimi yaklaşımlarını içeren faaliyetlerdir.
-
Siber Güvenlik Hizmetleri
Tehdit ortamının dinamik yapısına uyum sağlayarak kurumsal varlıkları çok katmanlı savunma prensibiyle koruyan, siber risklerin tespit edilmesi, bu risklere karşı hazırlık yapılması ve olaylara etkin müdahale edilebilmesi için stratejik planlamadan operatif testlere, olay müdahale senaryolarından tedarikçi risk analizlerine kadar uzanan kapsamlı faaliyetlerdir.
13 Temmuz 2021 tarihli ve 31540 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 529 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin gerçek faydalanıcılarının belirlenmesine ve bildirilmesine ilişkin olarak bildirim zorunluluğu getirilen mükellefler ile bildirimin şekli, bildirimde bulunulacak dönem, bildirim verme zamanı ve bildirimin gönderilme usulü belirlenmiştir.
- Tanımlar
Söz konusu Teblig uygulamasında;
Gerçek faydalanıcı: Tüzel kişi veya tüzel kişiliği olmayan teşekkülleri nihai olarak kontrolünde bulunduran ya da bunlar üzerinde nihai nüfuz sahibi olan gerçek kişi veya kişileri,
Tedbirler Yönetmeliği: 10 Aralık 2007 tarihli ve 2007/13012 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmeliği,
Trust: Bir malvarlığının belirli bir lehtar ya da lehtar grubunun yararlanması için, malvarlığının maliki olan sözleşme kurucusu tarafından, söz konusu malvarlığının yönetimi, kullanımı ya da sözleşmede belirtilen diğer tasarruflarda bulunulması amacıyla sözleşmeyi icra eden bir mütevellinin kontrolüne bırakılmasını hüküm altına alan hukuki ilişkiyi ifade etmektedir.
- Gerçek faydalanıcı bilgisi bildirimi verme zorunluluğu getirilenler
Gerçek faydalanıcı bilgisi bildirimini, bildirim verme süresinin başladığı 1 Ağustos 2021 tarihi itibarıyla faal olan (tasfiye işlemi devam edenler dahil);
- Kurumlar vergisi mükellefleri,
- Kollektif şirketlerde şirketi temsile yetkili kimse veya ortak, eshamsız komandit şirketlerde komandite ortaklardan biri ve adi ortaklıklar adına en yüksek ortaklık payına sahip kişi, Türkiye’de yönetim merkezi olan veya Türkiye’de mukim yöneticisi olan yabancı ülkede kurulmuş trust ve benzeri teşekküllerin yöneticileri, mütevellileri veya temsilcileri
vermek zorundadırlar.
Ayrıca ile aşağıda sayılan kurumlar ile bunların şube, acente, temsilci ve ticari vekilleri ile benzeri bağlı birimleri de Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından talep edildiğinde müşterileri tarafından gerçekleştirilen işlemlerin gerçek faydalanıcı bilgisini Başkanlığa bildirmeleri gerekmektedir:
a) Bankalar,
b) Bankalar dışında banka kartı veya kredi kartı düzenleme yetkisini haiz kuruluşlar,
c) Kambiyo mevzuatında belirtilen yetkili müesseseler,
ç) Finansman ve faktoring şirketleri,
d) Sermaye piyasası aracı kurumları ve portföy yönetim şirketleri,
e) Ödeme kuruluşları ile elektronik para kuruluşları,
f) Yatırım ortaklıkları,
g) Sigorta, reasürans ve emeklilik şirketleri ile sigorta ve reasürans brokerleri,
ğ) Finansal kiralama şirketleri,
h) Sermaye piyasası mevzuatı çerçevesinde takas ve saklama hizmeti veren kuruluşlar,
ı) Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasasına ilişkin saklama hizmeti ile sınırlı olmak üzere Borsa İstanbul Anonim Şirketi,
i) Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi ile kargo şirketleri,
j) Varlık yönetim şirketleri,
k) Kıymetli maden, taş veya mücevher alım satımı yapanlar ile bu işlemlere aracılık edenler,
l) Cumhuriyet altın sikkeleri ile Cumhuriyet ziynet altınlarını basma faaliyeti ile sınırlı olmak üzere Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü,
m) Kıymetli madenler aracı kuruluşları,
n) Ticaret amacıyla taşınmaz alım satımıyla uğraşanlar ile bu işlemlere aracılık edenler,
o) İş makineleri dahil her türlü deniz, hava ve kara nakil vasıtalarının alım satımı ile uğraşanlar ile bu işlemlere aracılık edenler,
ö) Tarihi eser, antika ve sanat eseri alım satımı ile uğraşanlar veya bunların müzayedeciliğini yapanlar,
p) Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü, Türkiye Jokey Kulübü ve Spor Toto Teşkilat Başkanlığı dahil talih ve bahis oyunları alanında faaliyet gösterenler,
r) Spor kulüpleri,
s) Noterler,
ş) Savunma hakkı bakımından diğer kanun hükümlerine aykırı olmamak ve 19 Mart 1969 tarihli ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35 inci maddesinin birinci fıkrası ile alternatif uyuşmazlık çözüm yolları kapsamında ifa edilen mesleki çalışmalar nedeniyle edinilen bilgiler hariç olmak üzere; taşınmaz alım satımı, sınırlı ayni hak kurulması ve kaldırılması, şirket, vakıf ve dernek kurulması, birleştirilmesi ile bunların idaresi, devredilmesi ve tasfiyesi işlerine ilişkin finansal işlemlerin gerçekleştirilmesi, banka, menkul kıymet ve her türlü hesaplar ile bu hesaplarda yer alan varlıkların idaresi işleriyle sınırlı olmak üzere serbest avukatlar,
t) Bir işverene bağlı olmaksızın çalışan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir ve yeminli mali müşavirler,
u) Finansal piyasalarda denetim yapmakla yetkili bağımsız denetim kuruluşları,
ü) Kripto varlık hizmet sağlayıcılar,
v) Tasarruf finansman şirketleri.
Yukarıda sayılanlardan başka merkezi yurt dışında bulunan yükümlünün şube, acente, temsilci ve ticari vekilleri ile benzeri bağlı birimleri de Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından talep edildiğinde müşterileri tarafından gerçekleştirilen işlemlerin gerçek faydalanıcı bilgisini Başkanlığa bildirmeleri gerekmektedir.
- Gerçek faydalanıcıların belirlenmesi
1. Tüzel kişilerde;
a) Tüzel kişiliğin %25’i aşan hissesine sahip gerçek kişi ortakları,
b) Tüzel kişiliğin %25’i aşan hissesine sahip gerçek kişi ortağının gerçek faydalanıcı olmadığından şüphelenilmesi veya bu oranda hisseye sahip gerçek kişi ortak bulunmaması durumunda, tüzel kişiliği nihai olarak kontrolünde bulunduran gerçek kişi ya da kişiler,
c) (a) ve (b) bentleri kapsamında gerçek faydalanıcının tespit edilemediği durumlarda, en üst düzey icra yetkisine sahip gerçek kişi ya da kişiler gerçek faydalanıcı olarak kabul edilerek bildirime konu edilecektir.
Tedbirler Yönetmeliği’nin 12 nci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen tüzel kişiliği olmayan iş ortaklıkları gibi teşekküllerde;
a) Tüzel kişiliği olmayan teşekkülleri nihai olarak kontrolünde bulunduran gerçek kişi ya da kişiler,
b) (a) bendi kapsamında gerçek faydalanıcının tespit edilememesi halinde tüzel kişiliği olmayan teşekkül nezdinde en üst düzeyde icra yetkisine sahip gerçek kişi ya da kişiler üst düzey yönetici sıfatıyla gerçek faydalanıcı olarak kabul edilir ve bildirime konu edilecektir.
- Trust ve benzeri teşekküllerde; kurucular, mütevelli, yönetici, denetçi veya faydalanıcı sıfatını haiz olanlar ya da bu teşekküller üzerinde nüfuz sahibi olanlar gerçek faydalanıcı olarak kabul edilerek bildirime konu edilecektir.
- Bildirimin dönemi ve verilme zamanı
Bildirim yapma yükümlülüğü getirilen Kurumlar Vergisi mükellefleri, gerçek faydalanıcı bilgisini Geçici Vergi Beyannameleri ve yıllık Kurumlar Vergisi Beyannamesi ekinde bildirmeleri gerekmektedir.
Kurumlar Vergisi mükellefleri dışında kalan diğer mükellefler ile diğer kişiler gerçek faydalanıcı bilgisini her yılın Ağustos ayı sonuna kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’na bir form ile elektronik ortamda bildirmeleri gerekmektedir.
Yukarıdakilerin yeni mükellefiyet tesis ettirmesi veya daha önce bildirime ekledikleri bilgilerde değişiklik olması halinde, yeni mükellefiyet tesisini veya bilgi değişikliğini, bunların gerçekleştiği tarihi takip eden bir ay içerisinde bildirmeleri gerekmektedir.
- Bildirimin şekli
Kurumlar Vergisi mükellefleri Yıllık ve Geçici Vergi Beyannamelerinin ekinde, Kurumlar Vergisi mükellefleri dışında kalan mükellefler ile bildirim yapması gereken diğer kişiler ise İnternet Vergi Dairesinde yer alan açıklamalara uygun şekilde elektronik ortamda İnternet Vergi Dairesi üzerinden “gerçek faydalanıcıya ilişkin bildirim formu” doldurularak verilecektir.
Bildirim yapma yükümlülüğü getirilen Kurumlar Vergisi mükellefleri söz konusu beyannameler aracılığıyla; gerçek faydalanıcıların adı, soyadı, vatandaşlıkları, kimlik numaraları ve adresleri, varsa telefon, faks ve elektronik posta bilgileri ile gerçek faydalanıcılığın sebebini bildirmeleri gerekmektedir. Ayrıca, bildirim formu ile bildirim verme yükümlülüğü getirilenler, “gerçek faydalanıcıya ilişkin bildirim formu” ile gerçek faydalanıcıların adı, soyadı, vatandaşlıkları, kimlik numaraları, adresleri, varsa telefon, faks ve elektronik posta bilgileri ile gerçek faydalanıcılığın sebebini de bildireceklerdir.
Kapsama giren mükellefler ve diğer kişilerin bağlı bulunduğu vergi dairesinden kullanıcı kodu, parola ve şifre almaları gerekmektedir. Kağıt ortamında (elden veya posta ile) bildirim formu kabul edilmeyecektir. Bildirim formunun elektronik ortamda verilmiş sayılabilmesi için sistem üzerinden onaylama işleminin yapılması gerekmektedir. Onaylama işlemi en geç bildirimin verilmesi gereken sürenin son günü saat 23:59’a kadar tamamlanmalıdır.
Bildirimin elektronik ortamda gönderilmesi zorunlu olduğundan vergi dairesi müdürlükleri/malmüdürlükleri, bildirimi kağıt ortamında hiçbir şekilde kabul etmeyecektir. Elektronik ortam dışında gönderilen bildirim verilmemiş sayılacaktır.
“Gerçek faydalanıcıya ilişkin bildirim formu”, mükellef tarafından bizzat gönderilebileceği gibi ilgili dönemde, aracılık ve sorumluluk sözleşmesi bulunan serbest muhasebeci mali müşavir veya gelir veya kurumlar vergisi beyannamesi tasdik sözleşmesi (tam tasdik sözleşmesi) bulunan yeminli mali müşavirler aracılığıyla da gönderilebilecektir.
Bildirimin yapılmasının ardından bildirimin hatalı veya eksik olduğunun anlaşılması durumunda bildirimin, Tebliğ’de belirtilen usullerde yeniden verilmek suretiyle düzeltilmesi gerekmektedir.
- Diğer hususlar ve cezai yaptırım
Gerçek faydalanıcı bilgisi bildirimine konu edilen bilgilerin mükellefler tarafından, bildirimin verildiği tarihi takip eden takvim yılının başından itibaren 5 yıl süreyle muhafaza edilmesi gerekmektedir.
Bildirilmesi gereken bilgileri bildirmeyen, eksik veya yanıltıcı bildirimde bulunan mükellefler hakkında Vergi Usul Kanunu’nun ilgili ceza hükümleri tatbik olunacaktır.
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığı tarafından yapılacak araştırma, inceleme ve uluslararası bilgi değişimi ile vergi incelemesine yetkili olanlar tarafından yapılacak araştırma ve incelemeler neticesinde, bildirim verme zorunluluğu getirilen mükellef ve diğer kişilerin gerçek faydalanıcı bilgisine ilişkin hatalı kayıtların bulunduğunun tespit edilmesi halinde, gerekli cezai işlemlerin ve sicil kayıtlarında gerekli değişikliklerin yapılabilmesi amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığı’na bilgi verilecektir.
- İlk bildirimin süresi ve şekli
Gerçek faydalanıcı bilgisi verme yükümlülüğü getirilen kurumlar vergisi mükellefleri dahil bütün mükellefler ile diğer kişilerin, en geç 31 Ağustos 2021 günü sonuna kadar gerçek faydalanıcı bilgisini Tebliğ’de sözü edilen form ile elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığı’na bildirmeleri gerekmektedir.
Buna göre Kurumlar Vergisi mükellefleri dahil bütün mükellefler ile diğer kişilerin ilk bildirimleri, en geç 31 Ağustos 2021 günü sonuna kadar İnternet Vergi Dairesinde yer alan açıklamalara uygun şekilde elektronik ortamda İnternet Vergi Dairesi üzerinden “gerçek faydalanıcıya ilişkin bildirim formu” doldurularak verilecektir.
Söz konusu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girecektir.
Söz konusu Tebliğ’e aşağıdaki bağlantı ile ulaşılabilecektir.
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 529)
Saygılarımızla