-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri kapsamında yasal zorunlulukları eksiksiz bir biçimde karşılayan çözümler üretiyoruz.
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi müşterilerimizin vergi risklerini yönetmesine yönelik vergi danışmanlığı hizmeti yol haritası sunuyoruz.
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak kurumsal müşterilerimize vermiş olduğumuz vergi planlaması hizmetiyle de rakiplerimiz karşısında fark yaratıyoruz.
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetimizle kurumsal müşterilerimizin finansal yapısını güçlendiriyoruz. İhracatta kdv iadesi, tevkifatlı kdv iadesinde müşterilerimize yardımcı oluyoruz.
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi eğitimi ve sirküler sayesinde, kurumsal müşterilerimiz yasa ve yönetmelikler içerisinde kaybolmadan doğru ve kolay bilgiye kolayca ulaşabilmektedir.
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi kurumsal müşterilere yönelik vermiş olduğumuz diğer vergi hizmetleri ise web sitemizde bulunmaktadır.
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Grant Thornton Türkiye Ar-Ge Kanunu kapsamında müşterilerine bilim, sanayi ve teknoloji alanında Ar-Ge/Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı vermektedir.
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununu, fikirlerinin ya da projelerinin geliştirilmesi maksadıyla danışmanlık ve mentörlük yapılmasıdır.
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
İç denetim, risk yönetim, iç kontrol ve yönetim süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacına yönelik sistemli ve disiplinli bir yaklaşım getiriyoruz.
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Rekabetin her geçen gün daha çok arttığı günümüzde belirlenen hedeflere ulaşabilmek için Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi aşamaları önemli hale gelmiştir.
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Grant Thornton Türkiye, ülkemizde ciddi sayıda faaliyet gösteren aile işletmelerinin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılabilmesinde yol arkadaşı oluyor.
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka stratejisi geliştirme, uluslararası pazarlama yönetimi ile pazardaki fırsatları ortaya çıkarabiliriz ve pazardaki diğer fırsatları kaçırmamanızı sağlıyoruz.
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş süreçleri analizi ve yapılandırma hizmetlerini, şirketlerimiz tarafında hayata geçirilmesi planlanan projelerde Grant Thornton Türkiye olarak hizmet sunuyoruz.
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Şirketleri desteklemek üzere uygulamaya konulan AR-GE ve tasarım merkezleri ile devletimiz şirketlerimize, üreticilerimize ve KOBİ’lere destek sağlamaktadır.
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Ülkedeki makro ekonomik veriler o ülkede faaliyet gösteren şirketleri ve kuruluşları doğrudan etkiler. Şirket ve kuruluşların bu verilere göre planlama yapması ve bir B Planı oluşturmaları gerekir. Böylece makro ekonomik göstergelerin doğuracağı risk ve fırsatlar daha önceden tahmin edilecektir.
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ekonomik kalkınma, ekonomik büyümenin ötesinde olumlu bir etkiye sahip olabilir: bireylere kişisel düzeyde ve toplum içinde beklentiler sunan üretken ve nezih çalışma ortamlarını teşvik edebilir, sağladığı hizmetlerini ve refahı artırabilir, daha iyi eğitime imkân verebilir ve böylece yoksulluğun kısır döngüsünü kırabilir.
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Konsolidasyonun önem kazandığı günümüzde sektörlerin gidişatına yön veren şirket birleşme ve satın alma işlemleri ülkemizde yaygınlaşmıştır.
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Şirketlerin kurumsal yönetimi, kurumsal finansman, yatırımcı ilişkilerinin planlarını esas alarak kaynak ve yeniden yapılanma ihtiyacının tespitine yönelik hizmet veriyoruz.
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Grant Thornton markasının genel muhasebe ve bordrolama hizmetleri alanındaki yüksek itibarından güç alarak Türkiye pazarındaki güçlü konumumuzu pekiştiriyoruz.
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Kurumsal müşterilerimize sunmuş olduğumuz maliyet ve yönetim muhasebesi hizmetleriyle müşterilerimizin maliyetlerini yönetmesinde yol gösterici oluyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
Gümrük başmüfettişi ve gümrük tandanslı ekibimizle AEO ve YYS dosyanızı gümrük tekniği ile hazırlayarak, YYS başvuru sürecinden belgenizin teslimine kadar süreci yönetiyoruz.
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak, dahilde işleme izin belgesi, risk analizi denetimi,yatırım teşvik belgelerinin revize edilmesi ve kapatılması işlemlerini yönetiyoruz.
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Navlun iade başvurusu, gümrük vergisi iade başvurusu, yeşil pasaport başvurusu, teminat analizi, dış ticaret maliyet analizi yapılması gibi bir çok hizmeti veriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Ekibimizle sizin yerinize dış ticaret uzman ve yöneticileriyle görüşerek en uygun adayları işe almanızın yanında, gerekli eğitimler vererek süreci denetliyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Grant Thornton Türkiye olarak uzman ekibimizle yolsuzluk denetimi ile olası istismarları engelliyoruz. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Uyuşmazlıkların çözümüne yönelik inceleme yapmanın yanı sıra savunma ve/veya itiraz dilekçelerinin hazırlanmasını bilirkişilerden oluşan ekibimizle gerçekleştiriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak dış ticaret eğitimleri kapsamında,"Incoterms 2020 teslim şekilleri,İhracat mevzuatı ve uygulamaları" gibi bir çok eğitim veriyoruz.
-
Bilgi Teknolojileri Uyum ve Denetim Hizmetleri
BT sistemlerinin regülasyonlara, sektörel gerekliliklere ve uluslararası standartlara uyumunun bağımsız olarak değerlendirilip raporlandığı, gerektiğinde kuruma özel geliştirme önerilerinin sunulduğu denetim faaliyetleridir.
-
Bilgi Güvenliği Danışmanlığı
Kurumsal bilgi varlıklarının yetkisiz erişim, kayıp ve bozulmaya karşı korunmasını ve düzenleyici gerekliliklere uyumu sağlamak amacıyla, ISO/IEC 27001 başta olmak üzere uluslararası standartlara uygun bilgi güvenliği yönetim sistemlerinin kurulması, veri koruma regülasyonlarına uyum ve farkındalık çalışmalarını içeren danışmanlık faaliyetleridir.
-
İş Sürekliliği ve Kriz Yönetimi Hizmetleri
Kurumsal operasyonların sürdürülebilirliğini sağlamak ve kriz dönemlerinde dayanıklılığı ölçmek amacıyla, hizmet kesintileri, doğal afetler, siber saldırılar ve operasyonel aksaklıklara karşı hazırlık seviyesini artıran; dokümantasyonun ötesinde, kurumun tamamına entegre edilen, test edilen ve sürekli geliştirilen kapsamlı iş sürekliliği ve kriz yönetimi yaklaşımlarını içeren faaliyetlerdir.
-
Siber Güvenlik Hizmetleri
Tehdit ortamının dinamik yapısına uyum sağlayarak kurumsal varlıkları çok katmanlı savunma prensibiyle koruyan, siber risklerin tespit edilmesi, bu risklere karşı hazırlık yapılması ve olaylara etkin müdahale edilebilmesi için stratejik planlamadan operatif testlere, olay müdahale senaryolarından tedarikçi risk analizlerine kadar uzanan kapsamlı faaliyetlerdir.
Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından 29 Aralık 2020 tarih ve 31349 sayılı 1 inci Mükerrer Resmi Gazete’de, 313 Seri Numaralı Gelir Vergisi Genel Tebliği ile;
- 31 Aralık 1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 9/10, 21, 23/8, 23/10, 31, 40/1, 40/7, 47, 48, 68, mükerrer 80, 82, 86, 89/15, 103 ve mükerrer 121 inci maddelerinde yer alan maktu had ve tutarlar yeniden değerleme oranında artırılmış,
- Basit usule tabi mükelleflerde toplu belge düzenleme uygulaması ile ilgili hususlar belirlenmiş ve
- 1 Ocak 2006 tarihinden önce ihraç edilen bir kısım menkul kıymetlerden 2020 takvim yılında elde edilen menkul sermaye iradının beyanında dikkate alınacak indirim oranı uygulamasına ilişkin hususların açıklanmıştır.
- Yeniden Değerleme Oranında Artırılan Had ve Tutarlar
1.1. Gayrimenkul Sermaye İratlarında Uygulanan İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 21 inci maddesinde yer alan mesken kira gelirleri için uygulanan istisna tutarı, 2021 takvim yılında elde edilen kira gelirleri için 7.000 TL olarak tespit edilmiştir.
1.2 Hizmet Erbabına İşyeri veya İşyerinin Müştemilatı Dışında Kalan Yerlerde Yemek Verilmek Suretiyle Sağlanan Menfaatlere İlişkin İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 23 üncü maddesinin 8 numaralı bendinde yer alan, işverenlerce işyeri veya işyerinin müştemilatı dışında kalan yerlerde hizmet erbabına yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatlere ilişkin istisna tutarı, 2021 takvim yılında uygulanmak üzere 25,00 TL olarak tespit edilmiştir.
1.3. Engellilik İndirimi Tutarları
Gelir Vergisi Kanunu’nun 31 inci maddesinde yer alan engellilik indirimi tutarları, 2021 takvim yılında uygulanmak üzere;
- Birinci derece engelliler için; 1.500 TL,
- İkinci derece engelliler için; 860 TL,
- Üçüncü derece engelliler için; 380 TL olarak tespit edilmiştir.
1.4. Binek Otomobil Giderlerine İlişkin İndirim Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının;
- (1) numaralı bendinde yer alan kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerinin her birine ilişkin aylık kira bedeli 6.000 TL, gider olarak indirim konusu yapılabilecek özel tüketim vergisi ve katma değer vergisinin toplam tutarı 150.000 TL,
- (7) numaralı bendinde yer alan amortisman olarak indirim konusu yapılabilecek tutar; özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç 170.000 TL, vergilerin maliyet bedeline eklendiği veya binek otomobilin ikinci el olarak iktisap edildiği hallerde 320.000 TL’dir.
1.5. Basit Usule Tabi Olmanın Genel Şartlarından Olan İşyeri Kira Bedeline İlişkin Tutar
Gelir Vergisi Kanunu’nun 47 nci maddesinin (2) numaralı bendinde yer alan yıllık kira bedeli toplamı, 2021 takvim yılında uygulanmak üzere;
- Büyükşehir belediye sınırları içinde 12.000 TL,
- Diğer yerlerde 7.600 TL olarak tespit edilmiştir.
1.6. Basit Usule Tabi Olmanın Özel Şartlarını Belirleyen Hadler
Gelir Vergisi Kanunu’nun 48 inci maddesinde yer alan hadler, 2021 takvim yılında uygulanmak üzere;
- (1) numaralı bent için 150.000 TL ve 240.000 TL,
- (2) numaralı bent için 76.000 TL,
- (3) numaralı bent için 150.000 TL olarak tespit edilmiştir.
1.7. Değer Artışı Kazançlarına İlişkin İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 80 inci maddesinde yer alan değer artışı kazançlarına ilişkin istisna tutarı, 2021 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 19.000 TL olarak tespit edilmiştir.
1.8. Arızi Kazançlara İlişkin İstisna Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 82 nci maddesinde yer alan arızi kazançlara ilişkin istisna tutarı, 2021 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 43.000 TL olarak tespit edilmiştir.
1.9. Tevkifata ve İstisnaya Konu Olmayan Menkul ve Gayrimenkul Sermaye İratlarına İlişkin Beyanname Verme Sınırı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 86 ncı maddesinde yer alan tevkifata ve istisnaya konu olmayan menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin beyanname verme sınırı, 2021 takvim yılı gelirlerine uygulanmak üzere 2.800 TL olarak tespit edilmiştir.
1.10. Basit Usule Tabi Mükellefler İçin Kazanç İndirim Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun 89 uncu maddesinin 15 numaralı bendinde yer alan basit usule tabi mükellefler için kazanç indirim tutarı 14.000 TL olarak tespit edilmiştir.
1.11. Gelir Vergisine Tabi Gelirlerin Vergilendirilmesinde Esas Alınan Tarife
Gelir Vergisi Kanunu’nun 103 üncü maddesinde yer alan gelir vergisine tabi gelirlerin vergilendirilmesinde esas alınan tarife, 2021 takvim yılı gelirlerinin vergilendirilmesinde esas alınmak üzere aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir.
24.000 TL'ye kadar | 15% |
53.000 TL'nin 24.000 TL'si için 3.600 TL, fazlası | 20% |
130.000 TL'nin 53.000 TL'si için 9.400 TL (ücret gelirlerinde 190.000 TL'nin 53.000 TL'si için 9.400 TL), fazlası | 27% |
650.000 TL'nin 130.000 TL'si için 30.190 TL (ücret gelirlerinde 650.000 TL'nin 190.000 TL'si için 46.390 TL), fazlası | 35% |
650.000 TL'den fazlasının 650.000 TL'si için 212.190 TL (ücret gelirlerinde 650.000 TL'den fazlasının 650.000 TL'si için 207.390 TL), fazlası | 40% |
1.12. Vergiye Uyumlu Mükelleflerde Yararlanılabilecek Maksimum İndirim Tutarı
Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 121 inci maddesi hükmü uyarınca, anılan maddenin birinci fıkrasında yer alan tutar, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren verilmesi gereken yıllık gelir ve kurumlar vergisi beyannamelerinde uygulanmak üzere 1.500.000 TL olarak tespit edilmiştir.
- Basit Usulde Vergilendirme ile İlgili Hususlar
2.1. Kar Hadleri Emsallerine Göre Düşük Olarak Tespit Edilmiş Bulunan Emtia İçin Özel Hadler
Milli piyango bileti, akaryakıt, şeker ve bunlar gibi kar hadleri emsallerine göre düşük olarak tespit edilmiş bulunan emtia için özel hadler belirleme yetkisi 193 sayılı Kanunun 48 inci maddesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığına verilmiştir. Bu yetki kullanılarak 2020 yılı için 27 Aralık 2019 tarihli ve 30991 ikinci mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Gelir Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 310) ile belirlenen tutarlar yeniden artırılmıştır.
Buna göre, anılan maddelerin ticaretini yapanların, 2021 takvim yılında da basit usulden yararlanabilmeleri için alış, satış veya hasılatlarının 31 Aralık 2020 tarihi itibarıyla aşağıda belirtilen hadleri aşmaması gerekmektedir:
Emtianın Cinsi |
Büyükşehir Belediye Sınırları Dışında Kalan Yerlerde |
Büyükşehir Belediye Sınırları İçinde Kalan Yerlerde |
|
||
|
|||||
Yıllık Alım Ölçüsü (TL) |
Yıllık Satış Ölçüsü(TL) |
Yıllık Alım Ölçüsü (TL) |
Yıllık Satış Ölçüsü (TL) |
|
|
|
|||||
Değerli Kağıt |
250.000 |
280.000 |
310.000 |
360.000 |
|
Şeker –Çay |
190.000 |
250.000 |
240.000 |
300.000 |
|
Milli Piy. Bil., Hemen Kazan, Süper Toto vb. |
190.000 |
250.000 |
240.000 |
300.000 |
|
İçki (Bira ve Şarap Hariç) -İspirto– Sigara–Tütün |
190.000 |
250.000 |
240.000 |
300.000 |
|
Akaryakıt ( LPG hariç ) |
280.000 |
300.000 |
360.000 |
420.000 |
Belirtilen bu malların alım satımı ile uğraşanlar hakkında, basit usulün özel şartları bakımından yukarıdaki hadler dikkate alınmak suretiyle, 2 Mayıs 1982 tarihli ve 17682 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 136 Seri Numaralı Gelir Vergisi Genel Tebliği’ndeki hesaplamalar doğrultusunda işlem yapılacaktır.
2.2. Basit Usule Tabi Mükelleflerde Gün Sonunda Toplu Belge Düzenleme Uygulaması
Basit usulde vergilendirilen mükelleflerle ilgili 215 Seri Numaralı Gelir Vergisi Genel Tebliği ile getirilen, belge vermedikleri günlük hasılatları için gün sonunda tek bir fatura düzenlemesine ilişkin uygulamanın, 31 Aralık 2021 tarihine kadar devam etmesi kararlaştırılmıştır.
- 2020 Takvim Yılında Elde Edilen Bir Kısım Menkul Sermaye İradının Beyanında Dikkate Alınacak İndirim Oranı Uygulaması
193 sayılı Kanun’un 76 ncı maddesinin 5281 sayılı Kanunun 44 üncü maddesiyle yürürlükten kaldırılan ikinci fıkrasında, 193 sayılı Kanun’un 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (5), (6), (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yer alan menkul sermaye iratlarına (döviz cinsinden açılan hesaplara ödenen faiz ve kar payları, dövize, altına veya başka bir değere endeksli menkul kıymetler ile döviz cinsinden ihraç edilen menkul kıymetlerden elde edilenler hariç) fıkrada belirtilen indirim oranının uygulanması suretiyle bulunacak kısmın, bu iratların beyanı sırasında indirim olarak dikkate alınacağı belirtilmişti.
193 sayılı Kanun’un indirim oranı uygulamasına yönelik 76 ncı maddesinin ikinci fıkrası 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren elde edilen gelirlere uygulanmak üzere 5281 sayılı Kanunla yürürlükten kaldırılmakla birlikte, anılan Kanunun geçici 67 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası hükmü gereğince 1 Ocak 2006 tarihinden önce ihraç edilen her nevi tahvil ve Hazine bonolarından elde edilen gelirlerin vergilendirilmesinde 31 Aralık 2005 tarihinde yürürlükte olan hükümler esas alınacağından, indirim oranı uygulaması bahsi geçen menkul kıymet gelirleri için devam etmektedir.
İndirim oranı; 213 sayılı Kanun’a göre o yıl için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranının, aynı dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranına bölünmesi suretiyle tespit edilmekte olup 213 sayılı Kanun hükümlerine göre 2020 yılı için tespit edilmiş olan yeniden değerleme oranı %9,11'dir.
Bu dönemde Devlet tahvili ve Hazine bonosu ihalelerinde oluşan bileşik ortalama faiz oranı ise % 10,70'tir. Buna göre, 2020 yılında elde edilen bir kısım menkul sermaye iradının beyanında uygulanacak indirim oranı (%9,11 / %10,70 =) % 85,1 olmaktadır.
Bu kapsamda, 1 Ocak 2006 tarihinden önce ihraç edilmiş olan ve 193 sayılı Kanun’un 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (5) numaralı bendinde sayılan her nevi tahvil ve Hazine bonosu faizleri ile Toplu Konut İdaresi ve Özelleştirme İdaresince çıkarılan menkul kıymetlerden 2020 takvim yılında elde edilen menkul sermaye iratları indirim oranı uygulanmak suretiyle beyan edilecektir.
Dövize, altına veya başka bir değere endeksli menkul kıymetler ile döviz cinsinden ihraç edilen menkul kıymetlerden elde edilen menkul sermaye iratlarının ve ticari işletmelere dahil kazanç ve iratların beyanında indirim oranı uygulanmayacaktır.
193 sayılı Kanun’un Geçici 67 nci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca, anılan Kanun’un 75 inci maddesinin ikinci fıkrasının (7), (12) ve (14) numaralı bentlerinde yazılı menkul sermaye iratları 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren nihai olarak tevkifat yoluyla vergilendirilmekte olup bu gelirlerin beyanı ve bu gelirlere indirim oranı uygulanması söz konusu değildir.
Söz konusu Tebliğ’e aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşılabilecektir.
Gelir Vergisi Genel Tebliği (Seri No: 313)
Saygılarımızla,