-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri kapsamında yasal zorunlulukları eksiksiz bir biçimde karşılayan çözümler üretiyoruz.
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi müşterilerimizin vergi risklerini yönetmesine yönelik vergi danışmanlığı hizmeti yol haritası sunuyoruz.
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak kurumsal müşterilerimize vermiş olduğumuz vergi planlaması hizmetiyle de rakiplerimiz karşısında fark yaratıyoruz.
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetimizle kurumsal müşterilerimizin finansal yapısını güçlendiriyoruz. İhracatta kdv iadesi, tevkifatlı kdv iadesinde müşterilerimize yardımcı oluyoruz.
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi eğitimi ve sirküler sayesinde, kurumsal müşterilerimiz yasa ve yönetmelikler içerisinde kaybolmadan doğru ve kolay bilgiye kolayca ulaşabilmektedir.
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Grant Thornton Türkiye olarak vergi mükellefi kurumsal müşterilere yönelik vermiş olduğumuz diğer vergi hizmetleri ise web sitemizde bulunmaktadır.
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Grant Thornton Türkiye Ar-Ge Kanunu kapsamında müşterilerine bilim, sanayi ve teknoloji alanında Ar-Ge/Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı vermektedir.
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununu, fikirlerinin ya da projelerinin geliştirilmesi maksadıyla danışmanlık ve mentörlük yapılmasıdır.
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
İç denetim, risk yönetim, iç kontrol ve yönetim süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek amacına yönelik sistemli ve disiplinli bir yaklaşım getiriyoruz.
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Rekabetin her geçen gün daha çok arttığı günümüzde belirlenen hedeflere ulaşabilmek için Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi aşamaları önemli hale gelmiştir.
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Grant Thornton Türkiye, ülkemizde ciddi sayıda faaliyet gösteren aile işletmelerinin gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde aktarılabilmesinde yol arkadaşı oluyor.
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka stratejisi geliştirme, uluslararası pazarlama yönetimi ile pazardaki fırsatları ortaya çıkarabiliriz ve pazardaki diğer fırsatları kaçırmamanızı sağlıyoruz.
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş süreçleri analizi ve yapılandırma hizmetlerini, şirketlerimiz tarafında hayata geçirilmesi planlanan projelerde Grant Thornton Türkiye olarak hizmet sunuyoruz.
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Şirketleri desteklemek üzere uygulamaya konulan AR-GE ve tasarım merkezleri ile devletimiz şirketlerimize, üreticilerimize ve KOBİ’lere destek sağlamaktadır.
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Ülkedeki makro ekonomik veriler o ülkede faaliyet gösteren şirketleri ve kuruluşları doğrudan etkiler. Şirket ve kuruluşların bu verilere göre planlama yapması ve bir B Planı oluşturmaları gerekir. Böylece makro ekonomik göstergelerin doğuracağı risk ve fırsatlar daha önceden tahmin edilecektir.
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ekonomik kalkınma, ekonomik büyümenin ötesinde olumlu bir etkiye sahip olabilir: bireylere kişisel düzeyde ve toplum içinde beklentiler sunan üretken ve nezih çalışma ortamlarını teşvik edebilir, sağladığı hizmetlerini ve refahı artırabilir, daha iyi eğitime imkân verebilir ve böylece yoksulluğun kısır döngüsünü kırabilir.
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Konsolidasyonun önem kazandığı günümüzde sektörlerin gidişatına yön veren şirket birleşme ve satın alma işlemleri ülkemizde yaygınlaşmıştır.
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Şirketlerin kurumsal yönetimi, kurumsal finansman, yatırımcı ilişkilerinin planlarını esas alarak kaynak ve yeniden yapılanma ihtiyacının tespitine yönelik hizmet veriyoruz.
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Grant Thornton markasının genel muhasebe ve bordrolama hizmetleri alanındaki yüksek itibarından güç alarak Türkiye pazarındaki güçlü konumumuzu pekiştiriyoruz.
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Kurumsal müşterilerimize sunmuş olduğumuz maliyet ve yönetim muhasebesi hizmetleriyle müşterilerimizin maliyetlerini yönetmesinde yol gösterici oluyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
Gümrük başmüfettişi ve gümrük tandanslı ekibimizle AEO ve YYS dosyanızı gümrük tekniği ile hazırlayarak, YYS başvuru sürecinden belgenizin teslimine kadar süreci yönetiyoruz.
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak, dahilde işleme izin belgesi, risk analizi denetimi,yatırım teşvik belgelerinin revize edilmesi ve kapatılması işlemlerini yönetiyoruz.
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Navlun iade başvurusu, gümrük vergisi iade başvurusu, yeşil pasaport başvurusu, teminat analizi, dış ticaret maliyet analizi yapılması gibi bir çok hizmeti veriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Ekibimizle sizin yerinize dış ticaret uzman ve yöneticileriyle görüşerek en uygun adayları işe almanızın yanında, gerekli eğitimler vererek süreci denetliyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Grant Thornton Türkiye olarak uzman ekibimizle yolsuzluk denetimi ile olası istismarları engelliyoruz. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Uyuşmazlıkların çözümüne yönelik inceleme yapmanın yanı sıra savunma ve/veya itiraz dilekçelerinin hazırlanmasını bilirkişilerden oluşan ekibimizle gerçekleştiriyoruz.
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Grant Thornton Türkiye olarak dış ticaret eğitimleri kapsamında,"Incoterms 2020 teslim şekilleri,İhracat mevzuatı ve uygulamaları" gibi bir çok eğitim veriyoruz.
-
Bilgi Teknolojileri Uyum ve Denetim Hizmetleri
BT sistemlerinin regülasyonlara, sektörel gerekliliklere ve uluslararası standartlara uyumunun bağımsız olarak değerlendirilip raporlandığı, gerektiğinde kuruma özel geliştirme önerilerinin sunulduğu denetim faaliyetleridir.
-
Bilgi Güvenliği Danışmanlığı
Kurumsal bilgi varlıklarının yetkisiz erişim, kayıp ve bozulmaya karşı korunmasını ve düzenleyici gerekliliklere uyumu sağlamak amacıyla, ISO/IEC 27001 başta olmak üzere uluslararası standartlara uygun bilgi güvenliği yönetim sistemlerinin kurulması, veri koruma regülasyonlarına uyum ve farkındalık çalışmalarını içeren danışmanlık faaliyetleridir.
-
İş Sürekliliği ve Kriz Yönetimi Hizmetleri
Kurumsal operasyonların sürdürülebilirliğini sağlamak ve kriz dönemlerinde dayanıklılığı ölçmek amacıyla, hizmet kesintileri, doğal afetler, siber saldırılar ve operasyonel aksaklıklara karşı hazırlık seviyesini artıran; dokümantasyonun ötesinde, kurumun tamamına entegre edilen, test edilen ve sürekli geliştirilen kapsamlı iş sürekliliği ve kriz yönetimi yaklaşımlarını içeren faaliyetlerdir.
-
Siber Güvenlik Hizmetleri
Tehdit ortamının dinamik yapısına uyum sağlayarak kurumsal varlıkları çok katmanlı savunma prensibiyle koruyan, siber risklerin tespit edilmesi, bu risklere karşı hazırlık yapılması ve olaylara etkin müdahale edilebilmesi için stratejik planlamadan operatif testlere, olay müdahale senaryolarından tedarikçi risk analizlerine kadar uzanan kapsamlı faaliyetlerdir.
21.08.2020 tarih 31220 Sayılı Resmi Gazte’de yayımlanan, Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar (Karar Sayısı 2846) karar kapsamında;
- Bölgesel teşvik uygulamaları kapsamında bazı illerin bağlı olduğu bölgelerde değişikliğe gidilmiş,
- Bazı ilçelerin bağlı oldukları illerin içinde bulunduğu bölgelerden ayrı olarak daha alt bölgeler için uygulanan desteklerden yararlanması imkanı getirilmiş,
- Kararda belirtilen İlçelerde yapılacak yatırımların Organize Sanayi Bölgelerinde yapılması durumunda iki alt bölge desteklerinden yararlanmasına olanak sağlanmış,
- 2012/3305 Sayılı kararın çeşitli maddelerinden düzenlemeler yapılmıştır.
Söz konusu karar kapsamında yapılan düzenlemelere aşağıda yer verilmiştir.
Buna göre 2012/3305 sayılı Kararının;
- “Stratejik yatırımlar”a ilişkin 8/4 maddesinde yapılan düzenleme ile kamu kurumları tarafından yapılacak yatırımların da stratejik yatırımlar kapsamına alınabilmesine imkan sağlanmış, “altına dayalı entegre yatırımlar” stratejik yatırım kapsamı dışına alınmıştır.
- “Gümrük vergisi muafiyeti” başlıklı 9 uncu maddesinin sekizinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır. Bu doğrultuda belirli şartlarda ithal edilen büyükbaş hayvanlara ilişkin gümrük vergisi muafiyeti uygulamasına son verilmiştir.
-
“Faiz veya kâr payı desteği” başlıklı 11 inci maddesinde yapılan düzenleme ile yararlanılacak Faiz veya kâr payı desteği tutarı, bölge ayrımı olmaksızın AR-GE ve çevre yatırımlarında 1.000.000 TL’den 1.800.000 TL’ çıkarılmıştır.
Ayrıca OECD teknoloji yoğunluk tanımına göre yüksek teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlerin üretimine yönelik yatırımlara ait komle yeni tesisler için ve kamu iktisadi teşebbüsleri dahil kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının yapacağı yatırımlar için faiz veya kâr payı desteği uygulanabilmesine imkan sağlanmıştır.
- “Sigorta primi işveren hissesi desteği” başlıklı 12 nci maddesine eklenen fıkra ile; bölgesel teşvik uygulamaları ve stratejik yatırımlara ilişkin olarak, teşvik belgesi düzenlenmesine ilişkin müracaat aşamasında talep edilmesi halinde, vergi indiriminden yararlanılmamak kaydıyla sigorta primi işveren hissesi desteğinin üst sınırının (Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteğinin Sabit Yatırım Tutarına Oranı) yatırıma katkı tutarının yarısı oranında artılarak uygulanabilmesine olanak sağlanmıştır.
-
“Öncelikli yatırım konuları” başlıklı 17 nci maddesinde yapılan düzenleme ile fuar yatırımları, et ve süt yönlü entegre hayvancılık yatırımları öncelikli yatırımlar arasından çıkarılmış, OECD teknoloji yoğunluk tanımına göre orta yüksek ve yüksek teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlere yönelik test merkezleri yatırımları, kararda belirtilen şartlara haiz enerji verimliliğine yönelik yatırımlar, Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği kapsamında Çevre Lisansına tabi yatırımlar ve asgari yatırım tutarı şartı aranmaksızın ihtisas serbest bölgelerinde gerçekleştirilecek yazılım ve bilişim üretimi yatırımları öncelikli yatırım konuları arasına dahil edilmiştir.
Ayrıca hava araçlarının kullanım, tamir ve bakımına yönelik eğitim yatırımlarının, öncelikli yatırım olarak değerelendiilmesi için gerekli olan “asgari 20 milyon TL yatırım yapılması” şartı kaldırılmıştır.
“Alt bölge desteğinden yararlanacak yatırımlar” başlıklı 18 inci maddesinde yapılan düzenleme ile; İstanbul ilinde organize sanayi bölgeleri veya endüstri bölgelerinde, komple yeni yatırımlar hariç olmak üzere, OECD teknoloji yoğunluk tanımına göre orta-yüksek teknolojili sanayi sınıfında yer alan ürünlerden EK-6'da belirtilenlerin üretimine yönelik asgari 5 milyon TL tutarındaki yatırımlar için 1'nci bölgedeki bölgesel destekler uygulanabilecektir.
Cazibe Merkezleri Programı kapsamında yer alan 4'üncü ve 5'inci bölge illerindeki organize sanayi bölgeleri ile Kilis ilinde yer alan organize sanayi bölgelerinde gerçekleştirilecek bölgesel, büyük ölçekli ve stratejik teşvik uygulamaları kapsamındaki yatırımlar için 6 ncı bölgede uygulanan desteklerden yararlanmasına ilişkin uygulamaya son verilmiştir.
-
“Yatırım süresi ve tamamlama vizesi” başlıklı 24 üncü maddesinde yapılan düzenleme ile yatırımların tamamlama vizesi işlemleri için Kalkınma Ajansları, ticaret ve sanayi odaları, Bakanlık İl Müdürlükleri, sanayi odaları veya yatırımın bulunduğu il valiliği Bakanlıkça görevlendirilebilecektir.
-
“Diğer desteklerden yararlanma” başlıklı 29 uncu maddesinde yapılan düzenleme ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sadece sübvansiyonlu kredi desteğinden yararlanan yatırımların, sübvansiyonlu krediye faiz veya kar payı desteği sağlanmaması kaydıyla bu Karar kapsamındaki destek unsurlarından yararlanabilmesine olanak tanınmıştır.
-
Söz konusu kararın “Geçici 8 nci maddesinde” yapılan düzenleme ile imalat sanayiine yönelik (US-97 Kodu:15-37) düzenlenen yatırım teşvik belgeleri kapsamında;
Bina-inşaat harcamalarında KDV iadesi, 01.01.2017-31.12.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek yatırım harcamaları için,
Bölgesel ve stratejik teşvik uygulamaları kapsamında vergi indirimi desteğinde uygulanacak yatırıma katkı oranları her bir bölgede geçerli olan yatırıma katkı oranına 15 puan ilave edilmek suretiyle, kurumlar vergisi veya gelir vergisi indirimi tüm bölgelerde yüzde yüz oranında ve yatırıma katkı tutarının yatırım döneminde yatırımcının diğer faaliyetlerinden elde ettiği kazançlarına uygulanacak oranı yüzde yüz olmak üzere uygulanması, 01.01.2017-31.12.2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek yatırım harcamaları için,
Uygulanabilecektir.
- Söz konusu karar kapsamında bağlı olduğu ilin ait olduğu destek grubundan bir alt grupta yer alan destek unsurlarından yararlanacak ilçeler aşağıdaki şekildedir (Yürürlük tarihi 01.01.2021);
Ankara | Çamlıdere, Bala, Haymana |
Adana | Yumurtalık, İmamoğlu, Karataş, Karaisalı, Tufanbeyli, Aladağ, Feke, Saimbeyli |
Afyonkarahisar | Kızılören, İhsaniye, Bayat, Sinanpaşa, Hocalar, Çobanlar |
Aksaray | Ortaköy, Sarıyahşi, Eskil, Ağaçören, Güzelyurt, Gülağaç |
Amasya | Göynücek, Hamamözü |
Antalya | Gündoğmuş |
Aydın | Kuyucak, Germencik, Karacasu, Sultanhisar, Köşk, Buharkent, Yenipazar, İncirliova, Bozdoğan, Koçarlı, Karpuzlu |
Balıkesir | Savaştepe, Dursunbey, Sındırgı, Havran, Kepsut, İvrindi, Balya |
Bartın | Kurucaşile |
Bilecik | Gölpazarı, İnhisar, Yenipazar |
Bolu | Yeniçağa, Mudurnu, Göynük, Seben, Kıbrısçık, Dörtdivan |
Burdur | Kemer, Ağlasun, Çavdır, Çeltikçi, Yeşilova, Altınyayla |
Bursa | Harmancık, Keles, Büyükorhan |
Çanakkale | Bayramiç, Yenice |
Çankırı | Bayramören |
Çorum | Ortaköy, Boğazkale, Uğurludağ, Mecitözü, Bayat, Laçin, |
Denizli | Babadağ, Kale, Beyağaç, Baklan, Güney, Çameli |
Düzce | Çilimli, Kaynaşlı, Cumayeri, Gölyaka, Yığılca |
Edirne | Enez, İpsala, Meriç, Lalapaşa |
Elazığ | Kovancılar, Karakocan, Alacakaya, Maden, Palu, Baskil, Sivrice, Ancak |
Erzincan | Otlukbeli, Tercan, Çayırlı |
Erzurum | Horasan, Hınıs, Şenkaya, Çat, Köprüköy, Tekman, Karaçoban, Karayazı |
Eskişehir | Alpu, Günyüzü, Han |
Gaziantep | Nizip, İslahiye, Oğuzeli, Nurdağı, Karkamış, Araban, Yavuzeli |
Hatay | Arsuz, Reyhanlı, Yayladağı, Hassa, Kumlu, Altınözü |
İsparta | Şarkikaraağaç, Aksu, Gelendost, Sütçüler |
İzmir | Bayındır, Beydağ, Kiraz |
Karabük | Eskipazar, Yenice, Ovacık, Eflani |
Karaman | Kazımkarabekir, Başyayla, Sanveliler, Ayrancı |
Kastamonu | Daday, Cide, İhsangazi, Hanönü, Azdavay, Pınarbaşı, Şenpazar, Doğanyurt |
Kayseri | İncesu, Felahiye, Yahyalı, Bünyan, Yeşilhisar, Pınarbaşı, Sarıoğlan, Tomarza, Sarız, Akkışla |
Kırıkkale | Karakeçili, Delice, Keskin, Sulakyurt, Balışeyh, Çelebi |
Kırklareli | Demirköy, Pehlivanköy, Kofçaz |
Kırşehir | Akpınar, Çiçekdağı, Boztepe, Akçakent |
Kilis | Musabeyli, Polateli, Kulu |
Konya | Kulu, Sarayönü, Hadim, Taşkent, Güneysınır, Hüyük, Kadınhanı, Doğanhisar, Tuzlukçu, Yalıhtiyük, Bozkır, Derebucak, Altınekin, Çeltik, Yunak, Derbent, Halkapmar, Emirgazi, Ahırlı |
Kütahya | Domaniç, Hisarcık, Şaphane , Pazarlar, Dumlupınar, Altıntaş, Çavdarhisar, Aslanapa |
Malatya | Hekimhan, Doğanşehir, Akçadağ, Yazıhan, Doğanyol, Arguvan, Kuluncak, Kale, Pütürge |
Manisa | Saruhanlı, Köprübaşı, Ahmetli, Gölmarmara, Selendi |
Mersin | Aydıncık, Mut, Gülnar |
Muğla | Seydikemer |
Nevşehir | Derinkuyu, Acıgöl |
Niğde | Altunhisar, Çiftlik |
Osmaniye | Sumbas |
Rize | Hemşin, Güneysu, İyidere, Derepazarı, İkizdere, Kalkandere, Çamlıhemşin |
Sakarya | Kaynarca, Ferizli, Karapürçek, Taraklı |
Samsun | Kavak, Havza, Alacam , Yakakent , Vezirköprü, Salıpazarı, Asarcık, Ayvacık |
Sinop | Dikmen |
Sivas | Akıncılar, Zara, Gölova, Kangal, Ulaş, Altınyayla, Hafik, Yıldızeli, Koyulhisar |
Trabzon | Çarşıbaşı, Araklı, Şalpazarı, Demekpazarı, Tonya, Köprübaşı, Hayrat, Düzköy |
Uşak | Banaz, Karahallı, Sivaslı |
Yozgat | Aydıncık |
Zonguldak | Kilimli, Gökçebey |
10. Söz konusu karar kapsamında bölgelere ait il grupları aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir (Yürürlük tarihi 01.01.2021).
1. Bölge | 2. Bölge | 3. Bölge | 4. Bölge | 5. Bölge | 6. Bölge |
Ankara | Aydın | Adana (**) | Afyonkarahisar | Bayburt | Adıyaman (**) |
Antalya | Balıkesir (*) | Burdur | Aksaray (*) | Çankırı | Ağrı |
Bursa | Bilecik (*) | Düzce (*) | Amasya | Erzurum | Ardahan |
Eskişehir | Bolu | Gaziantep | Artvin | Giresun | Batman |
İstanbul | Çanakkale (Bozcaada ve Gökçeada İlçeleri Hariç) | Karaman | Bartın | Gümüşhane | Bingöl |
İzmir | Denizli | Kırıkkale (*) | Çorum | Kahramanmaraş | Bitlis |
Kocaeli | Edirne | Kütahya (*) | Elazığ | Kilis | Diyarbakır |
Muğla | İsparta | Mersin | Erzincan | Niğde | Hakkâri |
Tekirdağ (*) | Karabük (*) | Samsun | Hatay | Ordu | Iğdır |
Kayseri | Trabzon | Kastamonu | Osmaniye | Kars | |
Kırklareli | Rize (*) | Kırşehir | Sinop | Mardin | |
Konya | Uşak | Malatya | Tokat | Muş | |
Manisa (*) | Zonguldak | Nevşehir | Tunceli | Siirt | |
Sakarya | Sivas | Yozgat | Şanlıurfa | ||
Yalova | Şırnak | ||||
Van | |||||
Bozcaada ve Gökçeada İlçeleri | |||||
(*) : Bir üst bölgeye yükseltilmiştir. (**): Bir alt bölgeye düşürülmüştür. |
11. Söz konusu Kararın 13’üncü maddesi ile, 2012/3305 Sayılı Kararın EK-2A sayılı ve “BÖLGESEL DESTEKLERDEN FAYDALANABİLECEK SEKTÖRLER VE BÖLGELER İTİBARİYLE ASGARİ YATIRIM TUTARLARI VEYA KAPASİTELERİ” başlıklı tablosunda değişiklik yapılmıştır.
12. Söz konusu Kararın 14’üncü maddesi ile, 2012/3305 Sayılı Kararın EK-2B sayılı ve “İLLERİN BÖLGESEL DESTEKLERDEN YARARLANABİLECEK SEKTÖRLERİNE İLİŞKİN SEKTÖR NUMARALARI” başlıklı tablosunda değişiklik yapılmıştır.
13. Söz konusu Kararın 15’nci maddesi ile, 2012/3305 Sayılı Kararın EK-4 sayılı ve “TEŞVİK EDİLMEYECEK VEYA TEŞVİKİ BELİRLİ ŞARTLARA BAĞLI YATIRIM KONULARI” başlıklı ekinde değişiklik yapılmıştır.
14. Söz konusu Kararın 16’nci maddesi ile, 2012/3305 Sayılı Kararın EK-6 sayılı ve “4. BÖLGE DESTEKLERİNDEN FAYDALANABİLECEK ORTA-YÜKSEK TEKNOLOJİLİ YATIRIM KONULARI” başlıklı tablosunda değişiklik yapılmıştır.
Söz konusu kararın orijinal metnine aşağıdaki bağlantı yardımıyla ulaşılabilir.
Saygılarımızla,