article banner
Basın Bülteni

Grant Thornton tarafından aile şirketleri arasında yapılan araştırma

Aile Şirketleri Araştırması

Grant Thornton tarafından, Türkiye'den de katılımcıların aralarında bulunduğu, 5.700 şirketle gerçekleştirilen araştırma sonuçlandı. 2011 ilk yarısı itibariyle 19. kez gerçekleştirilen bu araştırma, yavaş yavaş canlanan aile şirketlerinin öngördüğü birleşme ve satın alma planlarına ışık tutuyor.

Önümüzdeki üç yıl içinde şirket satınalması yoluyla büyümeyi hedeflediğini belirten aile şirketleri, geçen yıl yapılan araştırma sonuçlarına göre 8 puanlık bir artış göstererek, %26'dan %34'e yükseliyor. Dünya ortalamasının %34 olduğu bu beklentide Türkiye'den verilen cevapların yüzdesi ise %24. 2010 sonunda, Türkiye ortalaması %18 iken 2011 rapor sonucu bu oranın 6 puan artarak %24'e ulaştığını görüyoruz.

Önümüzdeki üç yıl içinde satınalma yoluyla büyümeyi hedefliyor musunuz ? (Evet cevaplarının yüzdesi)

 

2011

2010

Türkiye ortalaması

24

18

Dünya ortalaması

34

26

Büyümeyi finanse edecek en büyük güç banka kredisi

Türkiye'de önümüzdeki üç yıl içinde hedeflenin büyümenin finanse edilme yöntemleri ise geçmiş yıl karları ve banka finansmanı olarak göze çarpıyor. %37'si kardan pay aktarmayı düşünürken, %51'i banka finansmanından faydalanmayı, %4'ü özel sermaye fonları ile flört ve %2'si halka arz planlıyor.

Önümüzdeki üç yıl içinde büyümeyi nasıl finanse edeceksiniz ? (Cevapların yüzdesi)



2011

Geçmiş yıl karı

Banka finansmanı

Özel sermaye fonları

Halka arz

Bilmiyorum

Türkiye

37

51

4

2

8

Dünya ortalaması

69

54

18

5

7

Şirket sahipliğinde değişim öngörenler yüzde 10, halka arz öngörenler ise yüzde 2

Türkiye'de şirket sahipliğinde değişim öngörenler yüzde 10 olarak gerçekleşirken önümüzdeki bir yıllık süreçte şirketin halka arz edileceğini düşünen temsilcilerin oranı yüzde 2. Bu rakam 2010'da gerçekleştirilen rapor sonuçlarında yüzde 7 olarak ortaya çıkmıştı.

En iştahlı ülkeler Polonya ve Hollanda

Satın alma beklentileri konusunda en iştahlı ülkeler arasında başı çekenler olarak, %59'luk evet oranı ile Polonya, %58 ile Şili ve %55'erlik oranlarla Meksika ve Hollanda başı çekiyor.

Satın alma beklentileri konusunda geçen yıla oranla en büyük değişimi yaşayanlar uzak doğu ülkeleri

Rapor sonuçları, 2010 yılında elde edilen sonuçlara kıyasla bu yıl elde edilen sonuçlar arasındaki artıştan ve azalıştan yola çıkarak, satın alma iştahı konusunda en büyük artışı yaşayan ülkelere de ışık tutuyor. Geçen yılın sonuçlarına göre satın alma planlarındaki en büyük artışı 49 puanla Tayvan, 45 puanla Hindistan, 43 puanla Malezya ve 42 puanla Çin kaydediyor. Bu sonuçlar uzak doğuda ekonomik canlanmanın daha hızlı olduğu yönünde ipuçları veriyor. Diğer taraftan, Almanya 51 puanla, Avustralya ise 20 puanla, geçen yıla oranla satın alma hedeflerinde büyük düşüşler kaydediyor.

Türkiye'nin geçen yıla oranla yaşadığı 6 puanlık artışın olumlu bir gelişme olduğunu belirten Grant Thornton Türkiye Ortaklarından Ramis Uzunoğlular, 2011 sonu ve 2012 başında bu rakamın daha da artacağını umduğunu belirtti. Rapor sonuçlarının her şeyden önce global ekonomideki iyileşmeye işaret ettiğini ve özellikle Hollanda ve Polonya gibi ülkelerde ortaya çıkan satın alma beklenti artışının Türk firmalara yönelik gerçekleşecek yabancı yatırımcı ilgisinin de artması anlamına geleceğini sözlerine ekledi. Türkiye'nin gerek konumu ve pazar payı, gerekse sahip olduğu ekonomik potansiyel ile ilgili olarak zaten yabancı yatırımcının ilgi odağı olduğunu, canlanan ekonomi ile birlikte bu ilginin artmasını beklediğini ifade etti.

Daha fazla bilgi için

Hilal Baltacı, Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü

T: 212 373 00 00 - 0530 979 66 55 E: hilal.baltaci@gtturkey.com