• Skip to content
  • Skip to navigation

Grant Thornton, bu web sitesinin performansını izlemek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için çerezlerden yararlanır.

Global reach
  • Global reach
  • Algeria
  • Botswana
  • Cameroon
  • Egypt
  • Ethiopia
  • Gabon
  • Guinea
  • Kenya
  • Libya
  • Malawi
  • Mauritius
  • Morocco
  • Nigeria
  • Namibia
  • Senegal
  • South Africa
  • Togo
  • Tunisia
  • Uganda
  • Zambia
  • Zimbabwe
  • Anguilla
  • Antigua
  • Argentina
  • Aruba
  • Bahamas
  • Barbados
  • Bolivia
  • Bonaire
  • Brazil
  • British Virgin Islands
  • Canada LLP
  • Canada RCGT
  • Cayman Islands
  • Chile
  • Colombia
  • Costa Rica
  • Curaçao
  • Dominica
  • Ecuador
  • El Salvador
  • Guatemala
  • Honduras
  • Jamaica
  • Mexico
  • Montserrat
  • Nicaragua
  • Panama
  • Paraguay
  • Peru
  • Puerto Rico
  • St Kitts
  • St Lucia
  • St Maarten
  • St Vincent and the Grenadines
  • Trinidad & Tobago
  • United States
  • Uruguay
  • Venezuela
  • Afghanistan
  • Australia
  • Bangladesh
  • Cambodia
  • China
  • Hong Kong
  • India
  • Indonesia
  • Japan
  • Korea
  • Malaysia
  • Mongolia
  • Myanmar
  • New Zealand
  • Pakistan
  • Philippines
  • Singapore
  • Taiwan
  • Thailand
  • Vietnam
  • Albania
  • Armenia
  • Austria
  • Belarus
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Channel Islands
  • Cyprus
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Georgia
  • Germany
  • Gibraltar
  • Greece
  • Hungary
  • Iceland
  • Ireland
  • Isle of Man
  • Israel
  • Italy - Bernoni
  • Italy - Ria
  • Kazakhstan
  • Kosovo
  • Kyrgyzstan
  • Latvia
  • Lithuania
  • Luxembourg
  • Macedonia
  • Malta
  • Moldova
  • Monaco
  • Netherlands
  • Northern Ireland
  • Norway
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Russia
  • Serbia
  • Slovak Republic
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Tajikistan
  • Turkey
  • Ukraine
  • UK
  • Uzbekistan
  • Azerbaijan
  • Bahrain
  • Egypt
  • Jordan
  • Kuwait
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Yemen
Grant Thorton Logo

Grant Thornton Logo Grant Thornton logo

TR EN
  • En Güncel
  • Hizmetlerimiz
  • Sektörlerimiz
  • Yöneticilerimiz
  • Kariyer
  • UFRS Odası
  • Vergi Sirküleri
  • Ofislerimiz
  • Bağımsız Denetim Hizmetleri
  • Vergi Hizmetleri
  • Muhasebe Hizmetleri
  • Danışmanlık Hizmetleri
  • Dış Ticaret ve Gümrük Hizmetleri
Bağımsız Denetim Hizmetleri Home
  • Denetim Yaklaşımımız
  • Global Entegrasyon
Vergi Hizmetleri Home
  • Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
  • Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
  • Vergi Planlaması Hizmetleri
  • KDV İadesi Hizmetleri
  • Vergi Eğitimi ve Sirküler
  • Diğer Vergi Hizmetleri
  • Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
  • Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Muhasebe Hizmetleri Home
  • Genel Muhasebe Hizmetleri
  • Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Danışmanlık Hizmetleri Home
  • Risk Yönetimi Hizmetleri
  • Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
  • TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
  • Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
  • Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
  • Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
  • Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
  • Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
  • Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
  • İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
  • Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
  • Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
  • Kamu Politikaları Danışmanlığı
  • Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
  • Kurumsal Finansman Hizmetleri
  • Robotik Süreç Otomasyonu
  • Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Dış Ticaret ve Gümrük Hizmetleri Home
  • AEO | YYS Hizmetlerimiz
  • Belgelendirme Hizmetlerimiz
  • Danışmanlık Hizmetlerimiz
  • Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
  • Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
  • Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
  • Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
  • Enerji & Doğal Kaynaklar
  • Perakende
  • Yiyecek ve İçecek
  • Teknoloji
  • Gayrimenkul ve İnşaat
  • Üretim
  • Sağlık Hizmetleri
  • Turizm
  • Grant Thornton Türkiye
  • Vergi Sirküleri
  • 2021 - Vergi Sirküleri
  • 2021 Yılında Emlak Vergisi Hesaplamasındaki Artış Oranı Belirlenmiştir

2021 Yılında Emlak Vergisi Hesaplamasındaki Artış Oranı Belirlenmiştir

04 Oca 2021
  • 2021 Yılında Emlak Vergisi Hesaplamasındaki Artış Oranı Belirlenmiştir

Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından 29 Aralık 2020 tarih ve 31349 sayılı 1 inci Mükerrer Resmi Gazete’de, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere 78 Seri Numaralı Emlak Vergisi Kanunu Genel Tebliği yayımlanmıştır.

Söz konusu Tebliğ ile 2021 yılına ait emlak (bina, arsa ve arazi) vergi değerleri ile 2021 yılında mükellef olacakların emlak vergi değerlerinin hesabında dikkate alınacak asgari ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerlerinin tespiti hususunda açıklamalar yapılmıştır.

2020 Yılı Ve Önceki Yıllarda Mükellef Olanların 2021 Yılına Ait Emlak Vergi Değerlerinin Hesabı

Bilindiği üzere, 2020 yılı için yeniden değerleme oranı %9,11 (dokuz virgül on bir) olarak tespit edilmiş ve 28 Kasım 2020 tarihli ve 31318 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 521) ile ilan edilmiş bulunmaktadır.

Emlak vergisi artış oranı, mükelleflerin bina, arsa ve arazilerinin 2021 yılı vergi değerleri, 2020 yılı vergi değerlerinin, bu yıla ait yeniden değerleme oranının yarısı olan (%9,11/2=) %4,555 (dört virgül beş yüz elli beş) oranında artırılması suretiyle bulunacak tutarlar olacaktır.

Örnek: Mükellef (A) Bursa ili, Nilüfer Belediyesi sınırları içinde yer alan meskeni 2014 yılında satın almıştır. 2020 yılı emlak vergi değeri 220.000,00 TL olan meskenin 2021 yılı emlak vergi değeri aşağıda belirtildiği şekilde hesaplanacaktır:

1 Meskenin 2020 yılına ait emlak vergi değeri 220.000,00 TL
2 2020 yılına ait yeniden değerleme oranının yarısı (%9,11/2=) 4.555%
3 Meskenin 2021 yılı emlak vergi değeri [1+(1x2)] 230.021,00 TL
4 Bin liraya kadar olan kesirler dikkate alınmayacağından verginin tahakkukunda esas alınacak emlak vergi değeri 230.000,00 TL

2021 Yılı İtibarıyla Mükellef Olacakların Emlak Vergi Değerlerinin Tespiti

Mükellefiyeti 2021 yılında başlayanların, mükellefiyetleri ile ilgili bina, arsa ve arazi vergisi tarhiyatına esas alınacak vergi değerinin hesabında; takdir komisyonlarınca 2017 yılında takdir edilen ve 2018 yılında uygulanan asgari ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerleri; 30 Kasım 2018 tarihli ve 30611 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 503) ile 2018 yılına ait belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%23,73/2=) %11,865 (onbir virgül sekiz yüz altmış beş) nispetinde artırılması suretiyle bulunacak 2019 yılı değerinin, 23 Aralık 2019 tarihli ve 30987 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 512) ile 2019 yılına ait belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%22,58/2=) %11,29 (onbir virgül yirmi dokuz) nispetinde artırılması suretiyle bulunacak 2020 yılı değerinin, 28 Kasım 2020 tarihli ve 31318 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 521) ile 2020 yılına ait belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%9,11/2=) %4,555 (dört virgül beş yüz elli beş) nispetinde artırılması suretiyle dikkate alınacaktır.

Örnek: Mükellef (B) 2020 yılında Bingöl ili, Merkez ilçesi sınırları içinde 350 m2 büyüklüğünde bir arsa satın almış ve bu arsaya ilişkin emlak vergisi bildirimini ilgili belediyeye vermiştir. Arsanın bulunduğu cadde için takdir komisyonunca 2018 yılından itibaren uygulanmak üzere takdir edilen asgari ölçüde arsa metrekare birim değeri 200,00 TL’dir.

2018 yılına ait yeniden değerleme oranının yarısı %11,865, 2019 yılına ait yeniden değerleme oranının yarısı %11,29 ve 2020 yılına ait yeniden değerleme oranının yarısı ise %4,555 olarak tespit edilmiş olduğuna göre, mükellefiyeti 2021 yılında başlayacak bu mükellefin 2020 yılında satın aldığı arsanın 2021 yılı arazi (arsa) vergisine esas vergi değeri aşağıda belirtildiği şekilde hesaplanacaktır.

1 2018 yılından itibaren uygulanmak üzere takdir komisyonunca 2017 yılında takdir edilen asgari ölçüde arsa metrekare birim değeri 200,00 TL
2 2019 yılına ait asgari ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerlerinin hesabında uygulanacak artış oranı (%23,73/2=) 11.865%
3 2019 yılı emlak vergi değerine esas asgari ölçüde arsa metrekare birim değeri [1+(1x2)] 223,73 TL
4 2020 yılına ait asgari ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerlerinin hesabında uygulanacak artış oranı (%22,58/2=) 11.29%
5 2020 yılı emlak vergi değerine esas asgari ölçüde arsa metrekare birim değeri [3+(3x4)] 248,99 TL
6 2021 yılına ait asgari ölçüde arsa ve arazi metrekare birim değerlerinin hesabında uygulanacak artış oranı (%9,11/2=) 4.555%
7 2021 yılı emlak vergi değerine esas asgari ölçüde arsa metrekare birim değeri [5+(5x6)] 260,33 TL
8 Arsanın yüzölçümü 350 m2
9 Arsanın 2021 yılı vergi değeri (7x8) 91.115,50 TL
10 Bin liraya kadar olan kesirler dikkate alınmayacağından verginin tahakkukunda esas alınacak emlak vergi değeri 91.000,00 TL

1319 Sayılı Emlak Vergisi Kanunu’nun “Değerli Konut Vergisi”  Başlıklı 42 nci Maddesinde Yer Alan Tutarın Tespiti

2021 yılında uygulanacak olan 1319 sayılı Kanun’un 42 nci maddesinde yer alan tutar, 2020 yılına ait tutarın 2020 yılı için belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%9,11/2=) %4,555 (dört virgül beş yüz elli beş) oranında arttırılması suretiyle 5.227.000 Türk Lirası olarak tespit edilmiştir.

1319 Sayılı Kanunun 44 üncü Maddesinde Yer Alan Vergi Oranlarına Esas Mesken Nitelikli Taşınmaz Değerlerinin Alt Ve Üst Sınırlarının Tespiti

2021 yılında uygulanacak olan 1319 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan vergi oranlarına esas mesken nitelikli taşınmaz değerlerinin alt ve üst sınırları, 2020 yılına ait değerlerin 2020 yılı için belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı olan (%9,11/2=) %4,555 (dört virgül beş yüz elli beş) oranında arttırılması suretiyle;

5.227.000 TL ile 7.841.000 TL arasında olanlar (bu tutar dahil) 5.227.000 TL’yi aşan kısmı için-Binde 6

10.455.000 TL’ye kadar olanlar (bu tutar dahil) 7.841.000 TL’si için 7.842 TL, fazlası için-Binde 6

10.455.000 TL’den fazla olanlar 10.455.000 TL’si için 23.526 TL, fazlası için-Binde 10

olarak tespit edilmiştir.

Söz konusu Tebliğ’e aşağıdaki bağlantı yoluyla ulaşılabilecektir.

Emlak Vergisi Kanunu Genel Tebliği (Seri No: 78)

Saygılarımızla,

PAYLAŞ
  • Facebook'ta paylaş! LinkedIn
  • Twitter Twitter
  • LinkedIn LinkedIn
  • Email E-posta
  • Grant Thornton on Youtube
  • LinkedIn icon
  • Facebook icon
  • Follow us on Instagram
İLETİŞİMclose
  • Yöneticilerimiz
  • Bizimle İletişime Geçin
  • Ofislerimiz
HAKKIMIZDAclose
  • Hakkımızda
  • Kariyer
  • Yayınlar
  • Yararlı Adresler
Yasalclose
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
  • Site Haritası
  • Yasal Uyarı

© 2021 Grant Thornton Türkiye. Tüm hakları saklıdır. "Grant Thornton", Grant Thornton üye firmalarının bağlı bulunduğu ve çatısı altında denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri verdikleri markaya işaret etmektedir. Grant Thornton Türkiye, Grant Thornton International Ltd (GTIL) üye kuruluşudur. GTIL ve üye firmalar dünya çapında bir ortaklık değildir. GTIL ve üye firmalar, kendi başlarına, bağımsız yasal kuruluşlardır. Hizmetler, üye firmalar tarafından sağlanır. GTIL herhangi bir müşteriye hizmet sunmaz. GTIL ve üye firmalar birbirlerinden sorumlu değildir.

    • TR
    • EN