-
Denetim Yaklaşımımız
Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, finansal tablolar üzerinde görüş beyan edebilmek için denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanımak suretiyle, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve böylece “önemli yanlışlık” riski olarak değerlendirilen risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır.
-
Global Entegrasyon
Grant Thornton Türkiye olarak gücümüzün iki temel bileşeni, ulusal yasa ve mevzuata olan hakimiyetimizin yanı sıra, dünyanın en büyük global denetim ve hizmet ağlarından biri olan Grant Thornton International’ın bir parçası oluşumuz ve bu global gücün sunduğu tüm hizmet kaynaklarına geniş erişimimizdir.
-
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
Vergi Denetimi (Tam Tasdik) Hizmetleri
-
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
Vergi Danışmanlığı Hizmetleri
-
Vergi Planlaması Hizmetleri
Vergi Planlaması Hizmetleri
-
KDV İadesi Hizmetleri
KDV İadesi Hizmetleri
-
Vergi Eğitimi ve Sirküler
Vergi Eğitimi
-
Diğer Vergi Hizmetleri
Diğer Vergi Hizmetleri
-
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
Ar-Ge / Tasarım Merkezi Mevzuatı Danışmanlığı
-
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Mevzuatı Danışmanlığı
-
Genel Muhasebe Hizmetleri
Genel Muhasebe Hizmetleri
-
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
Maliyet Muhasebesi Hizmetleri
-
Risk Yönetimi Hizmetleri
Risk Yönetimi Hizmetleri
-
Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
İç Denetim, İç Kontroller ve Suistimal Risk yönetiminin aktif uygulanmasının ve iç kontrol süreçlerinin sıkı takip edilmesinin olası suistimal kayıpları önündeki en önemli koruyucu kalkan olduğuna inanıyoruz.
-
TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
Turquality® ve Yönetim danışmanlığı hizmetimiz ile büyüme odaklı bir yaklaşımla geleceğinizi şekillendirecek, rekabette öne çıkmanızı sağlayacak fırsatlar yaratıyoruz.
-
Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
İyi tanımlanmış bir stratejik plan olmadan işletme yönetimi yapmak, harita ya da gidilecek hedef belli olmadan yolculuğa çıkmaya benzer.
-
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
Dijitalleşme, bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üretme fırsatları sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılmasıdır. Dünyamız her zamankinden daha fazla bağlantılı hale geliyor. Milyarlarca akıllı cihaz ve makine, gerçek ve sanal dünyalar arasında bir köprü oluşturarak her geçen gün daha çok miktarda veri üretiyor.
-
Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
Alanında deneyim ve uzmanlık sahibi danışmanlarımız, benimseme hızını arttıran, riski azaltan ve başarıyı teşvik etmek için performansı yönlendiren insan merkezli, organizasyonel bir değişim yönetimi yaklaşımını başarıyla sunuyor.
-
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
Tercih edilen bir işveren olmanız ve günümüz iş dünyasındaki zorlukları aşmanız için yetenek ve performans yönetimi, liderlik, organizasyon ve insan kaynağının yeniden yapılandırılması alanlarında işveren ve çalışan odaklı çözümlere imza atıyoruz.
-
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
-
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
-
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
-
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
-
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
-
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
-
Kamu Politikaları Danışmanlığı
Kamu Politikaları Danışmanlığı
-
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
-
Kurumsal Finansman Hizmetleri
Kurumsal Finansman Hizmetleri
-
Robotik Süreç Otomasyonu
Otomasyon yolculuğu şimdiden uzun ve zorlu bir yol kat etti ve Robotic Process Automation (RPA) da bu yolculuğun önemli adımlarından biri haline geldi. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile birlikte bilişsel otomasyon bizleri çok daha ileri noktalara taşıyacaktır.
-
Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Şirketlerin finansal gücü ve marka değeri, yeni yatırım kararları alınmasında kullanılan önemli ölçütlerdir. Değerleme ve Due Diligence incelemesi ile hizmet veriyoruz.
-
AEO | YYS Hizmetlerimiz
AEO | YYS Hizmetlerimiz
-
Belgelendirme Hizmetlerimiz
Belgelendirme Hizmetlerimiz
-
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
Dış Ticaret ve Gümrük Departman Kuruluşu
-
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
Dış Ticaret ve Gümrük İşlemlerinde Yolsuzluk Denetimi
-
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
Hukuki Danışmanlık Hizmetlerimiz
-
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz
Dış Ticaret ve Gümrük Eğitim Hizmetlerimiz

Gümrük Tarifelerine İlişkin Tehditler Gerçeğe Dönüşürken Global Piyasa İyimserliği Düşüyor
Tüm dünyada, iş dünyasına yön veren liderler, önümüzdeki 12 ayın ekonomik görünümü konusunda bir önceki çeyrek sonuçlarına göre daha az iyimserler; küresel ticarette gümrük tarifelerine ilişkin tehdit gerçeğe dönüşürken, iyimserlik ifade edenlerin oranı (2024’ün 4. çeyreğine göre) üç puanlık düşüş göstererek %73 olarak gerçekleşti. Grant Thornton’un son raporuna (International Business Report -IBR) yanıt verenlerin %55’ine göre, ekonomik belirsizlik birincil endişe kaynağı.
Global Göstergeler
Ekonomik görünüm değerlendirmelerinde bölgesel farklılıklar var ve bu durum gümrük tarifelerinin olası olumsuz etkilerinin farklı bölgelerde farklı bakış açıları ile değerlendirildiğini gösteriyor. ABD’de, siyasi liderlikteki değişimin ardından iş liderleri arasında iyimserlik yedi puan düşerek %81’e gerilerken, tarifelerin birincil hedeflerinden biri olan Kanada’da iyimserlik 14 puan düşerek %55’e geriledi. Güney Amerika’da iyimserlik göstergeleri 12 puanlık kayda değer bir düşüşle %63’e geriledi. Avrupa’da oran %61’de sabit kalırken, Asya-Pasifik’te %74’te sabit kaldı ve Afrika’da üç puan artarak %71’e yükseldi.
Önümüzdeki 12 ayda kârlılığın artmasını bekleyen liderler bir puanlık düşüşle %63 oranında. Yeni gümrük tarifelerinin olası olumsuz etkileri şimdilik belirsizliğini korur ve bazı pazarlarda yüksek enflasyon devam ederken, daha fazla yönetici satış fiyatlarının artacağını düşünüyor (%54) Belirsizliğe rağmen, katılımcıların %66’sı gelirlerde büyüme öngörüyor. Ticaret hayatındaki ters rüzgârlar göz önüne alındığında, daha az sayıda yöneticinin ihracatı artırmayı beklemesi şaşırtıcı değil; geçen yılın aynı döneminde %55 olan oran iki puan düşüşle %53’e geriliyor. Ayrıca, daha az katılımcı satış yaptıkları ülke sayısını arttırmayı planlıyor ki bu grubun oranı üç puan düşüşle %48. Yerel olmayan pazarlara odaklanan çalışan sayısını artırmayı bekleyenler ise önceki orandan dört puan düşüşle %40 oldu. İş liderleri, operasyonlarda küçük değişiklikler öngörüyor; geçen yılın aynı dönemine göre iki puanlık düşüşle %56’lık bir grup önümüzdeki 12 ayda istihdamı artırmayı bekliyor. Maaş artışlarına yatırım yapmayı planlayanlar iki puanlık düşüşle, %88’lik net bir çoğunluk. Bu grup sahip oldukları çalışanlara yatırım yapma ihtiyacını kabul ediyor.
İş Kısıtlamaları
Geçtiğimiz yıl dünya çapında düzenlenen rekor sayıdaki seçimin ardından, yeni seçilen hükümetler finansal piyasa eğilimlerini etkileyen politika değişiklikleri getirdi. Enflasyon oranları bazı ekonomilerde düşerken, bazı ülkeler ciddi durgunlukla karşı karşıya. Bu durum da bazı merkez bankalarının para politikalarını yeniden değerlendirmelerine ve faiz oranlarını daha uzun süre yüksek seviyelerde tutmalarına veya daha da artırmalarına yol açıyor. Tüm bu faktörler, iş liderleri arasında finansman eksikliği (üç puan artışla %46) ile yasal yükümlülükler ve bürokrasi (iki puan artışla %51) konusunda endişe yaratıyor. Ticari gerginlikler arttıkça, iş liderlerinin tedarik zincirleri konusundaki endişeleri de artıyor. 2024’ün 4. çeyreğine göre bir puan artışla %48’i bunu bir endişe kaynağı olarak belirtiyor. Rekabet konusundaki endişeler de aynı şekilde %53’e (bir puan artış) yükselirken, siber güvenlik konusundaki endişeler %52’de sabit kalıyor. Bir önceki çeyrek sonuçlarında gözlemlenen artışın ardından, enerji maliyetleri konusundaki endişeler %53’e düştü. Nitelikli işgücü eksikliğini endişe kaynağı olarak belirtenlerin oranı %53 ile sabit kalırken, işgücü maliyetleriyle ilgili endişeler iki puan düşüşle %51 oldu.
Yatırım Niyetleri
Bilgi teknolojileri, iş liderlerinin bir numaralı yatırım tercihi olmaya devam ediyor ve bir puan düşüşle %68’i önümüzdeki 12 ay içinde harcamalarını artırmayı planlıyor. Teknoloji yatırımları içinde AI, bu alana yatırım yapmayı planlayanlarda 10 puanlık bir artış göstererek %69’a ulaşıyor ve en önemli segment olmaya devam ediyor. Bu durum AI’ın büyük bir gerçeklik haline gelmeye başladığının açık bir göstergesi. Araştırma ve geliştirme önemli ölçüde yavaşladı ve katılımcıların %58’i, bir önceki çeyreğe göre üç puanlık bir düşüşle, Ar-Ge yatırımlarını artırmayı bekliyor. Sürdürülebilir girişime odaklanacaklarını belirten liderlerin oranı üç puanlık düşüşle %55 olarak ortaya çıkıyor. Tesis ve makine yatırım niyeti beyan edenler üç puanlık düşüşle %51’e geriledi. Bununla birlikte, insana yatırım birçok iş lideri için ortak odak noktası olmaya devam ediyor. %62’lik rekor düzeyde bir oranla bir işgücü artışına yatırım beyan ediliyor. Benzer şekilde, çalışma ortamlarına yapılan yatırım niyeti de iki puanlık bir artışla %55’e çıktı. Bu durum da işletmelerin operasyonel verimliliklerini ve çalışan memnuniyetini artırmaya daha fazla odaklandıklarını gösteriyor.
Grant Thornton Türkiye CEO’su Emin Taylan’a göre;
“Grant Thornton International tarafından yapılan ‘Ekonomik Görünüm’ araştırması karşıt gibi görünen iki temel konuyu ön plana çıkarmıştır. Biri insan kaynağı iken, diğeri tam karşısında gibi duran ama aslında son derece paralel bir konu olan yapay zekadır. İşletmeler bu iki konuyu önceliklendiriyorlar. Kuzey ve Güney Amerika’da iyimserlik azalırken, Avrupa’da sabit kalmakta, Asya ve Afrika kıtalarında az farklarla da olsa artmaktadır. Bu durum ABD’nin dünyanın geri kalanına yansıttığı ticaret politikalarının beklenen etkisini hissettiriyor gibi görünüyor. Bu belirsiz zamanlarda işletmelerin hem güçlü ve dinamik kalmaları hem de maruz kaldıkları riskleri takip ederek kontrol altında tutmaları önem taşıyor. İşletmeler, güçlü oldukları konulara odaklanarak ve değişen pazar dinamiklerine uyum sağlayarak zorlukların üstesinden gelebilir ve büyüme fırsatlarını yakalayabilirler.”