- Risk Yönetimi Hizmetleri
- Suistimal İnceleme, Önleme, Hassasiyet, Ticari Uyuşmazlık ve Uyum Hizmetleri
- TURQUALITY® ve Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri
- Stratejik Yönetim, Strateji Geliştirme ve Stratejik Planlama
- Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm Süreci
- Performans İyileştirme ve Değişim Yönetimi
- Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
- Değer Odaklı Tedarik Zinciri Yönetimi
- Şirketlerde Kurumsal ve Yapısal Dönüşüm
- Marka Stratejisi Geliştirme, Uluslararası Pazarlama Yönetimi ve Stratejisi
- İş Süreçleri Analizi ve Yapılandırma
- Ar-Ge/Tasarım Merkezi Kurulumu Danışmanlığı
- Makro Ekonomik Analiz Danışmanlığı
- Kamu Politikaları Danışmanlığı
- Birleşme ve Satın Alma Hizmetleri
- Kurumsal Finansman Hizmetleri
- Robotik Süreç Otomasyonu
- Değerleme ve Due Diligence Hizmetleri
Grant Thornton'un 44 ülkede, 3.500 yönetici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre; BRIC ülkeleri ekonominin yeni lokomotifi olmaya aday. Sınır ötesi birleşme ve satın alma (B&S) planları, Amerika ve Avrupa'da önceki yılın sonuçları ile aynıyken, BRIC ülkelerinde dikkat çekici artış söz konusu.
Sınır ötesi B&S planlarında; globalde 6, BRIC ülkelerinde 7 puanlık artış
Global ölçekte, 2012 yılında sınır ötesinde B&S yolu ile büyüme planlayan şirket oranı %33 iken, 2013’te bu oran %39’a çıkmış durumda, 6 puanlık bir artış söz konusu. Avrupa ve Amerika’dan son iki yılda gelen cevaplarda büyük bir değişim görünmezken, BRIC ülkelerinin sınır ötesi B&S planlarında 7 puanlık bir artış görünüyor. Bu da önümüzdeki dönemde gerçekleşecek B&S planlarının BRIC ülkeleri kaynaklı olabileceğini gösteriyor. Sınır ötesi B&S işlemleri konusunda en istekli ülke %85 ile Singapur iken; Japonya %18 ile sınır ötesi işlemler konusunda en çekimser ülke.
Önümüzdeki üç yıl içinde B&S planlayan şirketlerin yüzdesi |
||||
2013 |
2012 |
|||
Sınır içi |
Sınır ötesi |
Sınır içi |
Sınır ötesi |
|
Kuzey Amerika |
%88 |
%38 |
%91 |
%37 |
BRIC |
%87 |
%40 |
%90 |
%33 |
Avrupa |
%71 |
%44 |
%75 |
%44 |
Diğer (Türkiye dahil) |
%82 |
%38 |
%81 |
%35 |
Global |
%84 |
%39 |
%85 |
%33 |
‘Yeni pazarlara erişim’ ve ‘büyüme’ B&S planları ardındaki temel faktör
Şirketlerin B&S planları ardındaki temel faktör %65 ile yeni pazarlara erişim. Bunu, %58 ile büyüme ihtiyacı, %42 ile yeni marka, teknoloji ve sistemlere erişim ve %36 ile düşük maliyetli operasyonlara erişim izliyor. Grant Thornton’un ‘Gelişmekte olan piyasalar fırsat endeksi’ araştırmasına atıfta bulunan Grant Thornton Türkiye Başkanı Aykut Halit ‘Türkiye’nin hedef pazarları arasında, %71 ile Orta Doğu, %59 ile Avrupa ve %49 ile Rusya olduğunu belirterek daha çok bu ülkelere yönelik B&S planları yapıldığını ifade etti.
B&S planlarınızın ardındaki temel faktör nedir ? |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
1. Büyümek |
2. Yeni markalar kazanmak / yeni teknoloji ve sistemlere erişim |
3. Yeni pazarlara erişim |
4. Düşük maliyetli operasyonlara erişim |
5. Yorum yok |
BRIC |
%49 |
%56 |
%58 |
%38 |
%3 |
Avrupa Birliği |
%59 |
%32 |
%61 |
%37 |
%5 |
G7 |
%63 |
%37 |
%69 |
%34 |
%3 |
Latin Amerika |
%40 |
%52 |
%63 |
%48 |
%1 |
Global |
%58 |
%42 |
%65 |
%36 |
%3 |
Yatırım finansmanı konusunda temel kaynak; geçmiş dönem karları
Araştırmaya Türkiye’den katılan yöneticilere göre, yeni yatırımlar için başlıca kaynak %64 ile geçmiş dönem karları. Bunu, %44 ile banka kredisi, %34 ile özel sermaye fon girişi ve %9 ile halka arz takip ediyor. Cevapların global ortalamasına bakıldığında, tüm cevapların Türkiye’den verilen cevaplarla paralellik gösterdiği görülüyor.
Araştırma dahil olan ülkeler listesi (Alfabetik olarak):
Almanya, Amerika, Arjantin, Avustralya, BAE, Belçika, Botsvana, Brezilya, Çin, Danimarka, Ermenistan, Estonya, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Letonya, Litvanya, Malezya, Meksika, Norveç, Peru, Polonya, Rusya, Singapur, Şili, Tayland, Tayvan, Türkiye, Vietnam, Yeni Zelanda, Yunanistan
Ülke grupları
BRIC Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin
Avrupa Birliği Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Hollanda,
Polonya, İspanya, İsveç, İngiltere, Estonya,Letonya, Litvanya
G7 Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, İngiltere, Amerika
Latin Amerika Arjantin, Brezilya, Şili, Meksika
Kuzey Amerika Kanada, Amerika
Katılımcı profili
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 44 ülkede 3.500 yönetici ile gerçekleştirildi. Hemen her sektörden ve farklı ölçeklerden firmalar araştırmada yer aldı.
Daha fazla bilgi için;
Hilal Baltacı
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü
Tel : 0212 373 00 00 /122 – 0530 979 66 55
E-mail : hilal.baltaci@gtturkey.com
Editöre not:
Grant Thornton Türkiye, 100’ün üzerinde ülkede, 30.000’i aşkın personeli ile denetim, vergi ve özel danışmanlık hizmetleri sunan Grant Thornton International’ın Türkiye ofisi olup, kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren, farklı büyüklükte birçok müşteriye hizmet vermektedir. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Grant Thornton Türkiye, Ankara ve Bursa'da bulunan ofislerinde faaliyet göstermektedir.
Grant Thornton araştırmalarında, gerçekleştirilen herbir görüşme için UNICEF’e 5 usd’lik kaynak ayırılmaktadır. 2012 sonunda 60.000 usd olarak gerçekleşen bu bedel, toplamda 250.000 usd’yi bulmuştur.